Reset password på Teccom router
Fra : Filospasmo

Dato : 08-08-02 22:35

Hej NG

Jeg glemt password til min routeropsætninger via ip.
Er der nogen som kender en metode til enten sætte det tilbage til default
eller slette det, eller få fat i det igen?
Eller er jeg nødt til at indsende til firmaet for at få default tilbage?
Eller hva' gør jeg?

Fra : Klitgaard

Dato : 09-08-02 09:47

"Filospasmo" <nospam_filospasmo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller slette det, eller få fat i det igen?
> Eller er jeg nødt til at indsende til firmaet for at få default tilbage?

Der plejer at være sådan nogle dipswitches bag på routeren som man skal
flytte op og ned med f.eks en kuglepen for at resette den. Kender dog ikke
Teccom-routeren så skal ikke kunne sige om du kan bruge det til noget.

--
....Klitgaard

Fra : Filospasmo

Dato : 09-08-02 10:04

"Klitgaard" <na@na.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Der plejer at være sådan nogle dipswitches bag på routeren som man skal
> flytte op og ned med f.eks en kuglepen for at resette den. Kender dog ikke
> Teccom-routeren så skal ikke kunne sige om du kan bruge det til noget

Jeg har lige tjekket - der er ikke andet end de sædvanlige net og strømstik,
desværre.
Men tak for tippet, anyway..
/Spasmo

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 09-08-02 12:23

Du kan prøve at kigge inde i kabinettet, det kan jo være der er nogle
jumpers eller noget ligesom i en PC.

Du skal bare lige være opmærksom på at garantien nok ryger hvis du gør det!

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Filospasmo

Dato : 09-08-02 13:11

"Jeppe Ladefoged" <j.ladefoged@NOSPAMlundbergvest.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan prøve at kigge inde i kabinettet, det kan jo være der er nogle
> jumpers eller noget ligesom i en PC.

Det vil jeg helt sikkert prøve. Jeg giver en tilbagemelding..

> Du skal bare lige være opmærksom på at garantien nok ryger hvis du gør
det!

Tja, det er Orange's router. Jeg ved selvfølgelig ikke havd de siger til

Takker
/Spasmo

Fra : Klitgaard

Dato : 09-08-02 16:01

> Tja, det er Orange's router. Jeg ved selvfølgelig ikke havd de siger til

Hvad med at ringe til Orange?

--
....Klitgaard

Fra : Filospasmo

Dato : 09-08-02 16:53

"Klitgaard" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at ringe til Orange?

Det var det første jeg gjorde. Beskeden var, at den skal sendes ind - så
genetablerer de defaultsettings = standard password.
Men det koster (formodentlig) en krig, og ville jeg nærrige fyr jo se om jeg
selv kunne fixe det med lidt hjælp fra jer venlige ng'ere :)
Men det ender jo nok med at jeg må bide i det sure...

Fra : Martin S.

Dato : 11-08-02 01:31

hvad hedder din router helt præcist ? model nr. etc.
mvh. Martin S.

Fra : Filospasmo

Dato : 11-08-02 12:15

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> skrev i en meddelelse
> hvad hedder din router helt præcist ? model nr. etc.
> mvh. Martin S.

Det er en Tecom adsl router model nr. AR1000, serial nr. HIG01041.
/Spasmo