Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fattig studerende - ? - hvordan..
Fra : Abnaxus

Dato : 09-08-02 06:22

Hej,
Jeg ville være meget glad, hvis du gidder at læse dette og evt. respondere.

Jeg er en fattig studerende og SU'en rækker ikke lang nå udgifterne
overstigere den, og det er mega svært at have et ordentligt job (deltid) når
man også har mange lektier at se til..

Egentlig problem:
Jeg skal også spake 6-7000 sammen så jeg kan komme med min klasse til New
York på studietur.

Er der nogen der har nogen som helt idéer til hvordan jeg kunne få fat i
bare nogle at dem??
Jeg skal sådan set bruge dem allerede i Oktober måned.
Har du bare den mindste ide så skriv venligst til mig jeg vil virkelig
værdsætte det!

På forhånd mange tak!

- Rasmus Studiemus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-08-02 23:07

Abnaxus wrote:

> Jeg er en fattig studerende og SU'en rækker ikke lang nå udgifterne
> overstigere den, og det er mega svært at have et ordentligt job (deltid) når
> man også har mange lektier at se til..

Omdeling af morgenaviser kan give ganske godt - især, hvis du bor i
hovedstadsområdet. Selv hvis du kun arbejder lørdag/søndag, skulle du
kunne nå at spare sammen til din studietur.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : henrik hansen

Dato : 09-08-02 12:48

>Jeg skal også spake 6-7000 sammen så
> [...]

Se den situation kender jeg alt for godt. Mot råd er at du laver et
regnskab/budget med dine indtægter og udgifter. Derefter gennemgå du
meget kritisk dit regnskab og sortere i udgifter som kan udelades
f.eks. lige den ene bytur om måneden, anskaffelse af nyt tøj i hver
anden måned o.l.
Du kan også se på dit forbrug af f.eks. dagligvarer. Køber du optimalt
ind, og anvender du dine fødevarer optimalt. Jeg vil ikke råde dig til
at spare "alle" udgifter til mad væk. Selvom man lever billigt behøves
man ikke leve af pasta.
Jeg vil meget gerne give dig nogle forslag til hvordan du kan lave
billig mad, bare send hvilke råvarer du sætter pris på, hvor lang tid
du ahr til rådighed i køkkenet samt dit madbudget.

De punkter du sortere fra i dit regnskab, holder du nøje styr på hvor
meget det beløber sig til. Du kan evt. oprette en konto, med opsigelse
og sætte de sparede penge ind på denne eller på den gammeldags facon,
køb en sparegris (uden hul i bunden eller med nøgle) og put pengene
derned i.

MVH

Henrik

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-08-02 14:39

> Er der nogen der har nogen som helt idéer til hvordan jeg kunne få fat i
> bare nogle at dem??

Først og fremmest holder du op med at spamme nyhedsgrupperne med udenlandske
"tjen-penge" links (her hentyder jeg til dit indlæg sendt ca. 5 timer før
dette). Så slipper du nemlig for også at få lukket din internetforbindelse
(eller det er måske netop det der skal til, så sparer du jo også penge der??).

--
Michael
http://www.lottoklubben.tk