Extern monitor på laptop
Fra : enrique

Dato : 08-08-02 20:31

Jeg er ved at sætte en laptop op med Suse 8 og er løbet ind i et lille
problem, med tilslutningen af en extern monitor.

Laptoppen er en Compaq 1200 XL109
(http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/produkter/1200/xl109/) med
et CyberBLADE i7
(http://www.tridentmicro.com/videographics/showmodel.asp?pro=cyberblade%20i7)
gfx kort.

1. Er det muligt for X at automatisk a vælge en højere opløsning når den
externe skærm er sat til. Altå uden at skulle bruge X -layout name eller
ligende.

2. Den er sat til at starte i 800x600 således at man kan ctrl alt +/- til
en anden opløsning, men den lader ikke til at reagere.

   SubSection "Display"
      Depth 16
      Modes "800x600" "1024x768" "640x480"
   EndSubSection

3. Fn+F3 virker lidt underligt. Nogle gange laver den mirror, nogle gange
bliver begge skærme sorte (vel også mirror ;), så skal man ctrl alt F1
til en konsol, trykke Fn+F3, så kommer der billede på den externe og så kan man skifte
til X, altså mirror igen.

Jeg har ikke lige adgang til den bærbare nu, så om der er noget mønster i
spg 3. kan jeg ikke sige 100%, men jeg vil være glad for ideer.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre