Sjovt problem med MySQL og PHP
Fra : Michael

Dato : 17-02-01 17:30

Hey Gutter

Nogen der kan fortælle mig hvad jeg lige gør galt her.
Jeg går ud fra at jeg må være ved at få en stress-blødning eller lign.
da jeg ikke kan se hvad problemet er:

Der er 2 records i tabellen.

Jeg har følgende kode:

<?
$conn = mysql_pconnect("localhost", "testuser", "testpass");
mysql_select_db("testdb");
$sql = "SELECT * FROM navne WHERE Navn_ID=32";
$result = mysql_query($sql, $conn);
$nums = mysql_num_rows($result);
$rs = mysql_fetch_array($result);

While($rs=mysql_fetch_array($result))
{
   echo $rs["Navn"] . "<BR>";
}

echo "<BR><BR>-" . $nums . "-";
?>

Resultatet der kommer ud er følgende:

sadfsdf

- 2 -

Og det er jo lidt forkert. Der burde jo komme 2 linier ud med navn og
ikke kun én.
Det sidste to tal fortæller jo at den finder 2 records i DB'en som
matcher min query. Men hvorfor kommer begge resultater så ikke ud?
Hvis jeg prøver med en mysql_data_seek($result,0);
Så gør det heller ikke nogen forskel.

Hvis det kan hjælpe så er det den første record den ikke viser. Alle
records derefter bliver fint vist.

Anybody? Nogen bud?

- Michael

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 17-02-01 17:35

Hejsa

> $rs = mysql_fetch_array($result);

Du henter din første række ud her, men bruger den ikke til noget...

Nikolaj
--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder

Fra : Michael

Dato : 17-02-01 17:58

In article <Pine.GSO.4.21.0102171734510.16363-100000@borg.cs.auc.dk>,
kolbe@cs.auc.dk says...

> Du henter din f=F8rste r=E6kke ud her, men bruger den ikke til noget...

Ja, det opdagede jeg også... *pinligt* :))

- Michael

Fra : Michael

Dato : 17-02-01 17:38

In article <MPG.14f8c5871cac4a3989812@news.worldonline.dk>,
michael@webudvikler.dk says...
> Hey Gutter

Farvel gutter.
Glem det. Hvor dum kan man være... aqrghh hyl og alt muligt... jeg tror
bare jeg går i seng. :)

- Michael