mærkeligt problem... kan ikke afspille mus~
Fra : Martin S.

Dato : 08-08-02 16:58

Hej NG...
Nå hjalp jo lige min svigerfar med opgradering til "ny" pc.
ECS K7S5A
AMD XP 1600+
osv. Det gamle CDromdrev (Creative x48) beholdt vi.
Styresystem Win2000 Pro

Problemet er at den i media player (digital afspilning) hakker helt vildt
når man afspiller musikcd-er.
Jeg har prøvet med flere forskellige... samme problem. Winamp afspiller
ingenting .....
Udover det har jeg haft et par læsefejl på nogle cd-er.. Så jeg tænkte om
det ikke kunne være Cdromdrevet som åbenbart ikke kan finde ud af at
afspille musikcd-er (digitalt).. Analogt kan det faktisk heller ikke lade
sig gøre, men det kan jo være onboard - lydkortets cd-indgang som er defekt.
Men det er nu også den digitale afspilning som er interessant da vi så
undgør cdromdrevets dårlige D/A converter...

Nå er der nogle der har nogle bud...?
Alle drivere osv. er installeret.. og jo jeg skal til at prøve med et andet
cdrom drev... har bare ikke haft tid til det.
prøvede dog med et ældre x 2 drev, som ikke kunne noget som helst... men det
er jo nok alderen som trykker.

Mvh. Martin S.

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 09-08-02 07:58

Hej NG

Jeg tror jeg havde et prob. der lignede, også med W2000 Pro. På den
styrkekontrol der lkigger når du åbner, prøv at skrue den ned i styrke det
løste mit problem.

Hilsen

Jørgen Storgaard

Fra : Martin S.

Dato : 10-08-02 15:16

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg tror jeg havde et prob. der lignede, også med W2000 Pro. På den
> styrkekontrol der lkigger når du åbner, prøv at skrue den ned i styrke det
> løste mit problem.

Lyder lidt mystisk, men ok. et forsøg værd... vender tilbage.
Martin