Apache på ny Debian Woody inst
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-08-02 15:54

Hej!

Jeg har lige installeret Woody på ny og beder den så om at installere
apache og det gør den så, og til sidst i installationen hvor den skal
melde fejl går det galt. Der mangler en fil libdb.so.2, og så laver jeg
filen som et link til libdb.so.3 og så går den videre men brokker sig
over denne linie i httpd.conf:

ExtendedStatus on

Da jeg udkommenterer den og prøver igen brokker den sig over:

<Directory /var/www/>
Options Indexes Includes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride None
Order allow,deny #Den brokker sig over denne line
Allow from all
</Directory>

Fejlen er denne:

debian# /usr/sbin/apachectl configtest
Syntax error on line 326 of /etc/apache/httpd.conf:
Invalid command 'Order', perhaps mis-spelled or defined by a module not
included in the server configuration

Er der et eller andet fuldstændigt galt med min installation?
Sidste gang jeg satte Apache op på en Debian var der ingen problemer af
den art her...

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-08-02 16:30

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> wrote in message
> Er der et eller andet fuldstændigt galt med min installation?
> Sidste gang jeg satte Apache op på en Debian var der ingen problemer af
> den art her...

Jeg ved ikke hvad der er galt, men den bør ikke brokke sig over
ExtendedStatus direktivet

Mvh
Michael

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-08-02 16:34

On Thu, 8 Aug 2002 17:30:06 +0200, "Michael Andreasen"
<maskinen2000@hotmail.com> wrote:

>Jeg ved ikke hvad der er galt, men den bør ikke brokke sig over
>ExtendedStatus direktivet

Hmm...

Jeg prøver at geninstallere hele svineriet, og så må jeg ellers skrive
om problemet til Debians support...

Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-08-02 16:39

> Jeg prøver at geninstallere hele svineriet, og så må jeg ellers skrive
> om problemet til Debians support...

Lyder fornuftigt

Michael

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 08-08-02 18:20

On Thu, 8 Aug 2002 17:38:55 +0200, "Michael Andreasen"

Ja, nu virker det vidst som det skal...

Fra : P

Dato : 09-08-02 11:32

Stefan Bruhn <devnull@bruhn.tk> writes:

> Jeg har lige installeret Woody på ny og beder den så om at installere
> apache og det gør den så, og til sidst i installationen hvor den skal
> melde fejl går det galt.

Er du sikker på at du har brugt Woody?

> Der mangler en fil libdb.so.2, og så laver jeg filen som et link til
> libdb.so.3

Det her minder umådelig meget om de problemer folk der kører unstable
har fået efter glibc 2.2.5-13 er blevet uploadet.

Dejligt at unstable er blevet unstable igen. Der her jo ikke været
meget sjovt ved unstable de sidste par måneder, men nu ser der ud til
at være sjovt igen.

(GTK har det heler ikke for godt i øjeblikket)

--
- P