Program til at teste RAM
Fra : izeqb

Dato : 08-08-02 15:13

Hejsa...
Jeg ved at der findes nogle programmer der kan teste RAM klodser.

Hvilke er gode?
Det skal bruges til at teste 3*64 mb, og helst kunne give noget info
der er til at forstå.

Og lige til sidst, hvor lang tid tager det sådan ca.?

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---
"Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige."

- Seneca -

Fra : Madsen

Dato : 08-08-02 16:03

Jeg kan godt lide Memtest86. http://www.memtest86.com/

> Det skal bruges til at teste 3*64 mb, og helst kunne give noget info
> der er til at forstå.

Det synes jeg også Memtest86 er. Det er dog en fordel lige at læse
dokumentationen igennem først. Den kan læses på ovenstående side.

> Og lige til sidst, hvor lang tid tager det sådan ca.?

Nu har jeg ikke prøvet de nyeste versioner, men med version 2.8 tog
det 1 time og 20 min. at løbe et 512 MB modul igennem hos mig.
Se evt. her: http://www.memtest86.com/#timing

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-08-02 16:04

izeqb skrev bl.a.:

> Jeg ved at der findes nogle programmer der kan teste RAM klodser.
> Hvilke er gode?

MemTest86 er god.
http://memtest86.com/

> Det skal bruges til at teste 3*64 mb, og helst kunne give noget
> info der er til at forstå.

Tjae... enten er det fejlfrit eller så er der fejl.

> Og lige til sidst, hvor lang tid tager det sådan ca.?

Det kommer an på computerens hastighed, så det kan være mellem et kvarter og
nogle timer. Der står lidt om det i readme filerne.

--
Lars

Fra : izeqb

Dato : 09-08-02 10:11

On Thu, 8 Aug 2002 17:03:44 +0200, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.DOT.com> wrote:

>Det kommer an på computerens hastighed, så det kan være mellem et kvarter og
>nogle timer. Der står lidt om det i readme filerne.

Hmm....kender i ikke et andet program?
Memtest har i stået og kørt i over 12 timer uden at blive færdig.

Det virker da ikke...

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---

Fra : Lars Krag

Dato : 09-08-02 10:19

"izeqb" <isak@city.dk> skrev i en meddelelse news:7j17lucplqri97vf5nkdi51ortssgac0aq@4ax.com...

> Hmm....kender i ikke et andet program?
> Memtest har i stået og kørt i over 12 timer uden at blive færdig.

> Det virker da ikke...

Er du sikker på at det ikke bare er startet forfra adskillige gange
allerede? Så vidt jeg husker looper det bare hele tiden, med mindre
man ændrer i indstillingerne.

Lars

ps. Men hvis det har kørt i 12 timer uden fejl, så burde dit memory
virke helt ok

Fra : Madsen

Dato : 09-08-02 12:33

Lars Krag skrev:

> Så vidt jeg husker looper det bare hele tiden, med mindre
> man ændrer i indstillingerne.

Det gør den også.

http://www.memtest86.com/#timing
Memtest86 continues executes indefinitely. The pass counter
increments each time that all of the selected tests have been run.
Generally a single pass is sufficient to catch all but the most
obscure errors. However, for complete confidence when intermittent
errors are suspected testing for a longer period is advised.

> ps. Men hvis det har kørt i 12 timer uden fejl, så burde dit memory
> virke helt ok

Det skulle man tro, ja. ;)
De gange jeg har testet, har jeg altid kun ladet den køre et enkelt
gennemløb (pass).

Madsen.