IO konflikt ved opgradering!
Fra : fanto

Dato : 08-08-02 15:01

Hej!

Efter installation af nyt bundkort, processor og ram på en nt-klient får jeg
følgende beskeder i Eventviewer:
1) The following boot-start or system-start driver failed to load
es137140
piixide
2)A conflict has been detected between two drivers which claimed two
overlapping Io port regions. Driver IntelATA. which device
<\device\scsiPort0.Translatede>, claimed an IO port-range with starting
address in data 0x28 and 0x20, and lenght in data address 0x30
3)Exceeded the allowable number of retries (confugurable via the registry)
on device\device\keyboardPort0.
Jeg er ikke lige så skarp til det der IRQ sjov - så jeg håber nogle kan
forklare hvorledes jeg får ændret indstillingerne, så der ikke opstår
konflikter...

/Fanto