Runde IDE-Kabler
Fra : izeqb

Dato : 08-08-02 14:30

hejsa...
Jeg har lige (lidt for sjov) lavet en guide til hvordan man laver de
der runde IDE kabler selv.

http://sofienfryd.homepage.dk/ide

Kom gerne med kommentarer (ikke til web-siten, den stinker, ved det
godt.)

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---
"Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige."

- Seneca -

Fra : Kristian Jørgensen

Dato : 08-08-02 15:05

Hej

Angående runde kabler så er det måske nemmere at købe dem pris mellem
40-130,- kr
for floppy & ide kabler.

Ingen skader på fingre & kabler.

check på
www.g-shop.dk
mvh
Kristian

Fra : izeqb

Dato : 08-08-02 15:10

On Thu, 8 Aug 2002 16:04:48 +0200, "Kristian Jørgensen"
<slotsherrenshave@pc.dk> wrote:

>Hej
>
>Angående runde kabler så er det måske nemmere at købe dem pris mellem
>40-130,- kr
>for floppy & ide kabler.
>
>Ingen skader på fingre & kabler.

Jo, men hvis man alligevel har nogle flade IDE-kabler liggende.
Det fungerer fint nok for mig, og min SU har det også en smule bedre,
he he....

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 08-08-02 15:22

izeqb wrote:

> Jo, men hvis man alligevel har nogle flade IDE-kabler liggende.
> Det fungerer fint nok for mig, og min SU har det også en smule bedre,

Roser til dig herfra - fed idé.

-Sune

Fra : Mogens

Dato : 08-08-02 16:18

On Thu, 08 Aug 2002 15:30:22 +0200, izeqb <isak@city.dk> wrote:

>hejsa...
>Jeg har lige (lidt for sjov) lavet en guide til hvordan man laver de
>der runde IDE kabler selv.

Ja, det er nemt at gære det ved gamle ATA 33 kabler, men
prøv med et ATA 66/100/133 kabel hvor der er dobbelt så
mange ledere og hvor de enkelte ledningner kun er halvt
så tykke. Jeg har prøvet og det gik ikke. Man flår isoleringen
af ledningerne og i værste fald knækker men nogen af dem.

mvh Mogens

Fra : Thomas hansen

Dato : 08-08-02 21:59

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> [...]
> så tykke. Jeg har prøvet og det gik ikke. Man flår isoleringen
> af ledningerne og i værste fald knækker men nogen af dem.

Hej
Du skal bare være forsigtig og tage 8 ledninger af gangen. Så er det ikke så
svært. Lav et lille hul med en hobbykniv og brug derefter fingeren til at
trække ledningerne fra hinanden.

/Thomas - Butch

Fra : Devast8or

Dato : 08-08-02 16:00

Nice. Hvis jeg må komme med et forslag så er elastikker IMO bedre end tape
(ihvertfald det tape jeg brugte) da de gør kablet mere fleksibelt og dermed
lettere at arbejde med.

Men hvorfor er det så du har delt kablet i 6 stykker? :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Thomas hansen

Dato : 08-08-02 22:01

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message
> Nice. Hvis jeg må komme med et forslag så er elastikker IMO bedre end tape
> (ihvertfald det tape jeg brugte) da de gør kablet mere fleksibelt og
dermed
> lettere at arbejde med.

Hej
Jeg har trukket et flexibelt plastik rør ud over dem. Det ser ret godt ud.
Røret er købt i Bauhouse, de er hvis beregnet til at montere ledninger i
væge.

/Thomas -Butch

Fra : izeqb

Dato : 08-08-02 23:38

On Thu, 8 Aug 2002 17:00:16 +0200, "Devast8or" <No@no.blowme> wrote:

>Men hvorfor er det så du har delt kablet i 6 stykker? :)

he he....Jeg talte forkert :-/

MVH.
Hjalte aka. izeqb

---

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 08-08-02 18:28

> "Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.
> Det er fordi, vi ikke tør, ting er vanskelige."

Glimrende ide

Fra : Cacba

Dato : 11-08-02 01:08

virker til airflow... men du kunne da godt lave dine kabler lidt pænere..

og nu er de orginale kabler jo ikke speciel dyre..

Cacba Out