Lyd på Debian
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 08-08-02 14:12

Hejsa!

Nu virker mit nye Debian 3.0 system efterhånden som jeg vil have det,
hvilket jo er lækkert nok!

Men lyden funker desværre ikke! Da jeg ikke kan undvære mine .ogg filer, så
skal jeg have mit lydkort til at fungere! Mit lydkort er et Yamaha YMF-724.
Lidt research på nettet kunne oplyse mig om at jeg nok var nødt til at
compile et modul (ymfpci) fra Alsa Project og loade det ind i min kernel!

De foreslår også at man tester om "soundcore" er loadet! Hvis den ikke er
loadet skulle man vist compile en ny kernel! Min soundcore er selvfølgelig
ikke loadet! Så det jvf. Alsa, må betyde et stk. kernel compiling!

Jeg kan kun sige: det tør jeg ikke!
- i hvert fald ikke uden ordentlig vejledning!

Så hvis nogle har erfaringer med at få Yamaha til at spille under Debian,
vil jeg meget gerne høre om det! Evt. hvis der er en nemmere vej end at
compile en kernel!

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil skrive til mig!
Mit liv som hjemmeside: http://www.sjl.dk/

Fra : Bo Simonsen

Dato : 08-08-02 15:56

In article <Xns92649AE4A2127devnullnospamsjldk@130.225.247.90>,
Søren Jacob Lauritsen wrote:

> De foreslår også at man tester om "soundcore" er loadet! Hvis den ikke er
> loadet skulle man vist compile en ny kernel! Min soundcore er selvfølgelig
> ikke loadet! Så det jvf. Alsa, må betyde et stk. kernel compiling!

Du kan også prøve med en apt-get kernel-image-2.4.18-arch (k7 for amd
athlon, osv.. prøv apt-cache search kernel-image-2.4.18 for alle archs).

Derefter skal du kun indsætte en linie i lilo.conf, som hedder
initrd=/initrd.img

Det står alt sammen forklaret når du kører apt-get.

Der er alle modulerne med, så loader du det du skal bruge
med

modprobe <modul>

Det kan godt passe det ikke er med i standartkernen, da den svjh er
meget skrabet.

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk