Dk-Stamnavn
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 08-08-02 13:36

Ok bare ét spørgsmål mere ang stamnavne. Jeg læste i reglerne at stamnavnet
skulle indholde dk og max måtte være på 15 tegn.

"Stamnavne, som er registreret hos FIFe efter den 1.1.85 skal indeholde
landekoden for det land, hvor ejeren var bosiddende på
registreringstidspunktet, f.eks. D for Tyskland, E for Spanien, DK for
Danmark."

Vil det sige at hvis jeg i teorien skulle hedde missetand *LOL* ville mit
stamnavn blive dk-missetand og så skulle mine killinger hedde eks. poul
dk-missetand eller måtte jeg godt nøjes med at kalde ham poul missetand?
Altså skal dk være en del af navnet? Jeg syntes nemelig ikke at i andre
hedder noget med dk

Hilsen Randi (der er godt rundt på gulvet)

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-08-02 13:55

Hej Randi,

jeg har også været i gang med stamnavn for ikke så længe siden *G*...så
her er hvad jeg ved:

Jo, DK skal være en del af stamnavnet, min nyerhvervede missekat hedder
f.eks. DK Gillian's Citronmånefigur. Om man så vælger at smide om sig
med det "DK" til daglig eller bare affinder sig med at det skal stå i
stamtavlen er vist op til den enkelte opdrætter. Der skal ikke
bindestreg mellem DK og stamnavn.

Desuden skal alle _nye_ stamnavne (enten fra 1.7.2002 eller 1.1.2002,
det kan jeg ikke huske) sættes foran kattens eget navn, så der er ikke
længere mulighed for at kalde missen for Poul Missetand DK, han skal
derimod hedde DK Missetand Poul eller DK Missetands Poul (eller DK
Missetand's). Det står så vidt jeg kan se ikke på Felis Danicas side,
men jeg er altså helt sikker på at jeg har læst det i Kattemagasinet for
ikke ret længe siden - nogen andre der kan huske/ved det?

/Pernille (der også roder med tanken om et lillebitte hyggeopdræt...)

Fra : Lars Dahl

Dato : 08-08-02 14:12

Randi Skindbjerg Kristensen <randi_k@post.cybercity.dk> skrev i

> [...]
> hedder noget med dk
>
> Hilsen Randi (der er godt rundt på gulvet)

Nej, DK er ikke en del af navnet - forstået sådan at hvis du søger om navnet
"Missetand", skal det stå sådan. Felis Danica sætter så pr. automatik DK
foran, sådan så navnet på Pouls fremtidige stamtavle vil blive DK Missetands
Poul (eller Missetand Poul - valget er dit).

Jeg har heller ikke helt fået fat i, hvornår reglen om at stamnavnet skal
være præfix trådte i kraft. Jeg er bare glad for at vi nåede det inden!
"Bertram von Friberg" lyder altså mere rigtigt end "von Fribergs Bertram"!!
Og der var den så igen med det her DK *S* Hans helt korrekte navn er jo
Bertram von Friberg DK. Og under alle omstændigheder er det jo kun på
officielle papirer, han hedder sådan. Til hverdag må hans venner godt nøjes
med at kalde ham Bertram *S*

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Hehe... Nej, vi bruger heller ikke DK hvis det ikke er nødvendigt *G*

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 08-08-02 14:23

TAK Pernille og Lars Så blev jeg det kloger...så mangler jeg bare at ansøge,
blive godkendt og som Grit så venligt påpeget skal jeg jo også have mig en
lille skovmisser...Så Lars få du bare fut i Bambi Ville jo gerne have en
lille rød pige en gang til næste år....

Randi

Fra : Niels Peter

Dato : 08-08-02 15:23

"Randi Skindbjerg Kristensen" <randi_k@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:aitoo2$2fj0$1@news.cybercity.dk...

(...)
> Jeg syntes nemelig ikke at i andre
> hedder noget med dk

Det gør vi, vi er bare for dovne til at skrive det hver gang

Niels Peter
DK-Blue & White

Fra : Grit Wessel

Dato : 08-08-02 22:25

> Jeg syntes nemelig ikke at i andre
> hedder noget med dk

Jo da, alle mine misser har landebogstaver i deres navn:

GIP DK Alfheims's Phizackerley
GIC DK La Forêt's Iphigenia
S*Mighty Claw's Galadriel

Og de tre killinger (der næsten er 12 uger *snøft*):

DK Ginkgo Camilla Maria
DK Ginkgo Charlie
DK Ginkgo Calacirya

MVH Grit

--
DK Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 10-08-02 09:17

> (...)

Jeg kan ikke helt huske hvornår DK reglen blev indført, men Robin hedder fx
DK Starkad's Robin eller helt nøjagtigt GIP/IC DK Starkad's Robin.

Men Sofie som jo er fra en "gammel" opdrætter hedder Miss Sophie Felis
Jubatus, altså uden DK foran....sikkert dengang der ikke var så mange
opdrættere at det betød noget om der var landekode

Venligst Mette

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-08-02 09:24

"Mette B. Rahm" <robogirl@tiscali.dk> skrev...
> Jeg kan ikke helt huske hvornår DK reglen blev indført, men Robin hedder
fx
> DK Starkad's Robin eller helt nøjagtigt GIP/IC DK Starkad's Robin.

Jeg mener, at det er ca. 14 år siden landekoderne blev indført - mit
stamnavn er fx også DK Camischa, men "til daglig" bruger jeg bare Camischa's
burmesere (og abyssiniere - lige om snart, for Loppen kan føde i dag, hvis
hun altså gider... , og mine killinger/katte hedder så fx DK Camischa's
Cappuccino osv.

Mvh. Camilla
--
DK Camischa's burmesere - og abyssiniere...
www.burmese.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 10-08-02 17:12

Ja, det passer nok meget godt. Vores stamnavn hedder DK Battlefield´s og er
fra 1990, altså brugteman DK for 12 (½) år siden.
Hilsen Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-08-02 17:16

Jeg syntes nemelig ikke at i andre
> hedder noget med dk

Joda - officielt er det DK* Primprau's, men da der ikke er andre, der hedder
Primprau ('s) (hverken i FIFé, CFA, eller GCCF), bruger jeg ikke DK* nogen
sinde.

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk