RAID HJÆLP !!!!
Fra : Stokholm

Dato : 08-08-02 13:35

Er der nogen der har en fornuftig forklaring på hvorfor mine 2 Seagate
Barracuda IV
60GB, har dårligere performance, når de er sat i RAID 0 Stripe over min
Promise Fasttrak100 controller, end når de sidder enkeltvis på
standardcontrolleren på mit MSI6380
RU2 motherboard?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-02 14:01

Stokholm wrote:
> [...]
> 60GB, har dårligere performance, når de er sat i RAID 0 Stripe over min
> Promise Fasttrak100 controller, end når de sidder enkeltvis på

Ja, det er et velkendt problem at Seagate Barracuda IV diske ikke duer
til RAID.
Seagate har vist lavet diske hvori problemet er løst, men de er ikke til
salg kommercielt, men man skulle efter sigende kunne få byttet sine
diske til de andre, hvis man brokker sig over at de er for langsomme i RAID.

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 08-08-02 14:58

Stokholm <stokholm@tdcadsl.dk> Ville have svar på dette:

> [...]
> 60GB, har dårligere performance, når de er sat i RAID 0 Stripe over
> min Promise Fasttrak100 controller, end når de sidder enkeltvis på

Der er ingen fornuftig forklaring, men barracuda er bare ekstremt
dårlige i raid. Det har været diskuteret mange gange i
dk.edb.hardware.drev. Prøv evt at spørge der, de ved nok mere.

--
Kasper Guldmann Nielsen Kasper@N0SPAMjellingnet.dk

A little government and a little luck are necessary in life, but only a
fool trusts either of them. - P.J. O'Rourke