fscommand, der lukker fullscreen
Fra : Eva

Dato : 08-08-02 13:10

Jeg her en flashfil, der åbner i fullscreen i et html-dokument.
Problemet er nu, at den lukknap (fscommand "quit")jeg har i
flashfilen, ikke virker i html-dokumentet (den virker når jeg
tester den i flash), og brugeren kan ikke lukke fullscreen.

Er der mon nogen der kan hjælpe?

Eva

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 08-08-02 19:51

On 08/08/02 14:09, in article aitn2j$69v$1@sunsite.dk, "Eva"
<ely@netdesign.dk> wrote:

> [...]
> flashfilen, ikke virker i html-dokumentet (den virker når jeg
> tester den i flash), og brugeren kan ikke lukke fullscreen.

Du kan lukke vinduet ved hjælp af javascript. Du skal åbne vinduet fra
html-delen vha. javascript, så vinduet bliver et adresserbart objekt, som
flash vha. javascript kan kommunikere med:

nytVindue = window.open("minFlashFil.swf", "mitVindueNavn")

eller sådan noget lignende. Der er en masse andre parametre, som du kan
stille for vinduet.
Når du har skabt vinduet, kan du have en javascriptfunktion liggende:

function lukVindue() {
nytVindue.close()
}

og i flash bruger du actionscriptet getURL:

getURL("javascript: lukVindue()");

som så kalder javascriptfunktionen i HTML-dokumentet.
Forvirret? Well, det er en måde at gøre det på.

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Eva

Dato : 09-08-02 07:37

Poul Skovmand Thingholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
>
> getURL("javascript: lukVindue()");
>
> som så kalder javascriptfunktionen i HTML-dokumentet.
> Forvirret? Well, det er en måde at gøre det på.

Jeg kan stadig ikke få det til at fungere, og jeg er absolut ingen java-haj,
jeg har lagt mit script i head-delen, det ser sådan ud, kan du se nogen
fejl?

<script>
<!--
nytVindue=window.open("Invitation.swf","fs","fullscreen=yes")
//-->
function lukVindue() {
nytVindue.close()
}
</script>

Mvh Eva

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-08-02 08:33

On 09/08/02 8:37, in article aivnui$89k$1@sunsite.dk, "Eva"
<ely@netdesign.dk> wrote:

> [...]
>
> <script>
> <!--
> nytVindue=window.open("Invitation.swf","fs","fullscreen=yes")

med en enkelt rettelse får jeg:

Not Found
The requested URL /~pst/Invitation.swf was not found on this server.

Apache/1.3.26 Server at 127.0.0.1 Port 80

hvilket jo er meget godt det er dette du mangler:

<script language=javascript>

istedetfor <script>.
Altså jeg får et nyt vindue, hvor serveren leder efter invistation.swf
Det gjorde du ikke?! Det vigtigt at fortælle hvornår det ikke fungerer.
Skriv tilbage hvis det heller ikke virker fra flashen.

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Eva

Dato : 09-08-02 13:10

Poul Skovmand Thingholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

&gt; > nytVindue=window.open("Invitation.swf","fs","fullscreen=yes")
&gt; > //-->

> [...]
> Det gjorde du ikke?! Det vigtigt at fortælle hvornår det ikke fungerer.
> Skriv tilbage hvis det heller ikke virker fra flashen.

Det virker stadig ikke i html-dokumentet, men i flashen popper der nu også et
vindue med

javascript:%20lukVindue()

op i stedet for at lukke vinduet, suk

Mvh Eva

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 09-08-02 17:17

On 09/08/02 14:10, in article aj0bfg$n3k$1@sunsite.dk, "Eva"
<ely@netdesign.dk> wrote:

> Det virker stadig ikke i html-dokumentet, men i flashen popper der nu også et
> vindue med
>
> javascript:%20lukVindue()
>
> op i stedet for at lukke vinduet, suk
Altså når du trykker på knappen i flashen (som er åbnet korrekt fra et
html-dokument)?
Hm, jeg har testet på min egen maskine og jeg kan heller ikke lige få det
til at virke. Jeg har lavet det engang, men kan ikke lige finde det igen. Så
om et par dage kan det være, at jeg kan bidrage med mere.
Nogen andre?
fscommand ("quit"); er til selve flashplayeren såvidt jeg har forstået, og
derfor duer det ikke i denne sammenhæng, hvor det er et browservindue, som
skal smækkes i.
Spørg evt. i en javascript-gruppe - eller spørg igen om en uge/fortæl den
løsning, du selv har fundet (jeg kunne osse godt lære noget...)

Det med det nye vindue - har du noget i feltet "window" i actionscriptet til
getURL?! Det skal være blankt - ikke _blank - altså tomt... I guder, de
sprog!!!

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Michae\(:

Dato : 11-08-02 10:21

> [...]
> til at virke. Jeg har lavet det engang, men kan ikke lige finde det igen.

> om et par dage kan det være, at jeg kan bidrage med mere.

Hvis jeg har forstået rigtigt så efterlyser du en knap, der kan lukke
vinduet hvori Flashen befinder sig!?

on (release) {
getURL("JavaScript:top.close();", "_self");
}

Eller:

on (release) {
getURL("JavaScript:parent.close();", "_self");
}

Mvh, Michael
http://www.FlashFAQ.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 08-08-02 23:30

> [...]
>flashfilen, ikke virker i html-dokumentet (den virker når jeg
>tester den i flash), og brugeren kan ikke lukke fullscreen.

er det denne, du har prøvet:

fscommand ("fullscreen", "false");

prøv evt.

fscommand ("quit");

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Ellekilde

Dato : 12-08-02 13:00

Eva wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> flashfilen, ikke virker i html-dokumentet (den virker når jeg
> tester den i flash), og brugeren kan ikke lukke fullscreen.

Hej Eva

Jeg ved ikke om du har fået det til at virke, men skal det
fungere som på denne side www.fredagsflasken.dk ???
Hvis ja, så kan jeg sende dig scriptet, og forklare
sammenhængen!!! Når du launcer sitet fra splash siden, er den
noget tid om at loade!!!

Mvh. Jens Ellekilde

Fra : Eva

Dato : 13-08-02 10:44

> [...]
> Hvis ja, så kan jeg sende dig scriptet, og forklare
> sammenhængen!!! Når du launcer sitet fra splash siden, er den

Hej Jens
Jeg har fået det til at virke, men ved at limke det til exe.filen,
eller var det som på fredagsflasken, bortset fra, at modtageren fik
tilsendt et link, der direkte popper op i fullscreen.

Tak for hjælpen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 13-08-02 11:07

On 13/08/02 11:43, in article ajakcq$lmm$1@sunsite.dk, "Eva"
<ely@netdesign.dk> wrote:

> [...]
> eller var det som på fredagsflasken, bortset fra, at modtageren fik
> tilsendt et link, der direkte popper op i fullscreen.

Kunne vi ikke få løsningen i forummet oxo? Jeg følger med for at lære
noget...

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 12-08-02 14:10

On 12/08/02 13:59, in article aj87vt$hf1$1@sunsite.dk, "Ellekilde"
<jense@adslhome.dk> wrote:

> Når du launcer sitet fra splash siden, er den
> noget tid om at loade!!!

Yes, og hvis du sidder på en mac med flashplayer 6 i seneste build er den
endnu længere tid om det. Flash-detektoren er win-only. Så meget for
crossplatform-hurra-flash!
Men ellers så tror jeg, at hvis det er et browservindue med flashen i, som
åbnes fra et browservindue med splashen i, og at scriptet kan lukke det
nyeste vindue med flashen i, ja så er det vist det, Eva leder efter.

Jeg prøvede endda med check_yes.htm og flash.htm eller lignende for at komme
til siden, men nej - adgang forbudt for ikke-windåser

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm