Dokumentation
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-08-02 11:37

Davs

Er der ikke noget med at man på automagisk vis kan få lavet sig noget
dokumentation ved at lave lidt fiksfakserier i sin kode og så køre den
gennem et dokumentations-genererings-værktøj (a la javadoc)? Jeg kan ikke
lige finde noget sådant på php.net...

Mvh.
/Thomas

Fra : Henrik Hansen

Dato : 08-08-02 11:43

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

> [...]
> dokumentation ved at lave lidt fiksfakserier i sin kode og så køre den
> gennem et dokumentations-genererings-værktøj (a la javadoc)? Jeg kan ikke

måske denne du leder efter:

http://www.phpdoc.de/

--
Henrik Hansen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 08-08-02 13:36

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Henrik Hansen
<hhSPAM@fsck.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>måske denne du leder efter:
>
>http://www.phpdoc.de/

Det kan jeg kun tilslutte mig.
Efter at have været vant til Javadoc i lang tid, er phpdoc glimrende.
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 27105580
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicity

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-08-02 14:42

Martin Mouritzen skrev:

> Det kan jeg kun tilslutte mig.
> Efter at have været vant til Javadoc i lang tid, er phpdoc glimrende.

PHPDoc er ikke blevet opdateret i næsten to år. phpDocumentor, derimod,
er et aktivt projekt, og så er det 100% kompatibelt med PHPDoc (som igen
er forholdsvist kompatibelt med JavaDoc).

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-08-02 16:05

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in news:3D52753C.4080608
@eksempel.dk:

> PHPDoc er ikke blevet opdateret i n‘sten to †r. phpDocumentor, derimod,
> er et aktivt projekt, og s† er det 100% kompatibelt med PHPDoc (som igen
> er forholdsvist kompatibelt med JavaDoc).

.... og så er det ved første øjekast næsten kompatibelt med Doxygen, som
bliver brugt til C++-koden i backenden.

Mvh.
/Thomas

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-08-02 13:08

Thomas Lindgaard skrev:

> [...]
> dokumentation ved at lave lidt fiksfakserier i sin kode og så køre den
> gennem et dokumentations-genererings-værktøj (a la javadoc)? Jeg kan ikke

phpDocumentor kan anbefales.

http://phpdocu.sourceforge.net/

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 08-08-02 13:58