Bedste analog modem
Fra : Thïngmand

Dato : 08-08-02 11:28

Jeg skal bruge et analog modem, til en af de få der ikke har ISDN eller
ADSL.

Jeg har mildest talt meget dårlige erfaringer med analogem modems - man skal
ringe op en mia. gange for at få forbindelse, forbindelsen ryger lige
pludselig, meget følsomme over for støj på linien.

Hvilket analog modem virker altid uden problemer? Det skal helt være med USB
tilslutning (og skal virke under XP)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-02 11:53

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pludselig, meget følsomme over for støj på linien.
> Hvilket analog modem virker altid uden problemer? Det skal helt være med

Det er nu ikke altid modemets skyld. Ofte er det windows, navnlig hvis man
har office pakken installeret..

Men US Robotics og Zyxel er efter min erfaring rigtig gode..

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-08-02 21:37

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> wrote in message
> Men US Robotics og Zyxel er efter min erfaring rigtig gode..

De går faktisk for at være 'State of the Art'...

US Robotics Courier og Zyxel Elite...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-02 12:30

michael@thingmand.dk (Thïngmand) skrev....

> Hvilket analog modem virker altid uden problemer? Det skal helt
> være med USB tilslutning (og skal virke under XP)

Idag er forskellen på analoge modems ikke så stor som den var før i
tiden.

Køb et populært, eksternt modem med god driversupport. Spørg evt. din
internetudbyder hvad de anbefaler.

Iøvrigt skyldes de færreste modem problemer selve modemmet. Ofte er
det liniekvaliteten der er problemet. Enten er den for dårlig, eller
også svinger den.

En hyppig årsag til dårlige modemforbindelser er netop at modemmet
får forhandlet en god høj hastighed ved handshake, en hastighed
liniekvaliteten ikke kan bære. Brugeren oplever herefter at linien
kører i ryk og generelt er downloadhastigheden ringe. Selvom man
f.eks. kan se at modemmet har fået en 48K forbindelse.

Løsningen er at tvinge modemmet til at lave connects ved en lavere
hastighed, f.eks. 44K. Hvis linien kan bære de 44K, så vil brugeren
pludselig opleve en flydende linie, høj surfhastighed og gode
downloads.

Hvordan man tvinger et modem ned i hastighed, afhænger af hvilket
chipset modemmet benytter.

Hvilken hastighed der er optimal, er selvsagt individuelt. Jeg har
ikke oplevet linier i DK der ikke kunne trække 36K, så måske var det
en idé at starte med 40K og så arbejde sig opad indtil man får
problemer, for på den måde at finde den optimale hastighed.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 08-08-02 12:50

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> writes:

> [...]
> kører i ryk og generelt er downloadhastigheden ringe. Selvom man
> f.eks. kan se at modemmet har fået en 48K forbindelse.

Lige en tilføjelse, noget teleudstyr kan også lave støj på
telefonlinien.

F.eks. en telefax eller en telefon. Løsningen er at hive dem ud når
man bruger modemet, eller at sætte dem til den analoge udgang på
modemet.

Christoffer Olsen
      My Public PGP-key:
http://tiddytwister.nitro.dk/christofferolsen-public.pgp

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-02 15:53

Christoffer Olsen <christofferolsen@ninja.dk> skrev....

> Lige en tilføjelse, noget teleudstyr kan også lave støj på
> telefonlinien.

Især (ældre?) B&O talefoner er slemme. Som jeg har forstået det, så
er det bærestrømmen der er problemet. Når der ikke er nok(fordi andre
apparater bruger den) så kan modemmet ikke få forbindelse.