Gaskøleskab
Fra : P.L.P.

Dato : 07-08-02 22:20

Hej !

Hvad kan der være i vejen med min Fars gaskøleskab !
Når det køre på Gas kan det kun køle ned til ca. +10 gr.
Har været ved kølemontør han siger at det er fordi at det ikke stod vandret
med det hjælper ikke at stille det vandret........!

Det køre fint når det køre på strøm !

Skabet sidder i en Hymer autocamper fra år 2000

Mvh. Per

Fra : Steen

Dato : 08-08-02 06:47

P.L.P. skrev i meddelelsen
<3d518e91$0$43650$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej !
>
>Hvad kan der være i vejen med min Fars gaskøleskab !
>Når det køre på Gas kan det kun køle ned til ca. +10 gr.

Det kunne være fordi brænderen er beskidt, den sidder i bunden af
skorstenen.
Vores køleskab havde samme problem. der var blot et lille bitte insekt i
brænderen. det var nok til at det ikke virkede ordentligt.

Hilsen Steen Jakobsen.

Fra : Ole M

Dato : 09-08-02 16:47

Har selv haft samme problem, det viste sig at være skaller af metal der mere
eller mindre havde lukket for gas dyssen. Filter bag dyssen var stort set
stoppet af de små rester af jern/metal.
Så der blev renset op, og så kørte det hele igen.
Hilsen
Ole

Fra : Per Posselt

Dato : 08-08-02 15:31

Vend dit køleskab med bunden i vejret og vent i et minut. Vend det tilbage
og så får du nok gang i det igen.

mvh Per Posselt

Fra : Henning Keseler

Dato : 08-08-02 21:15

"Per Posselt" <ppo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d52ce09$0$72780$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vend dit køleskab med bunden i vejret og vent i et minut. Vend det tilbage
> og så får du nok gang i det igen.

Det tror jeg ikke hjælper, køleskabet virker jo godt nok på strøm, så det er
ikke fordamperen der er problemet.
Jeg vil også mene det er på grund af dårlig forbrænding af gassen, så prøv
at rense brænderen feks. med trykluft, og lad os så høre om det hjalp.

mvh. Henning Keseler

Fra : Hans

Dato : 09-08-02 20:10

Det er højst sandsynligt en uren dyse som er skyld i miséren. Det burde en
autoriseret montør nemt kunne klare.

Hilsen Hans

Fra : Per Træholt

Dato : 12-08-02 15:42

Hej

Det kan være at den lille propel i aftrækket ikke er i orden spørg evt. en
køleskabsreperatør. Det er et lille stykke aluminium som er ca. 1,5*5 cm. og
er vredet rundt det nedsætter hastigheden på aftrækket. Du kan evt. ringe
til mig på tlf. 22187574 i dagtimerne.

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Per