NetExpress - SS2601 - 8Kb FTP-upload græns~
Fra : Lars Winge

Dato : 07-08-02 22:30

Hej NG,
jeg står med et noget irriterende problem, som jeg en ide om kunne skyldes
min Speedstream 2601 router, som kobler op via TDC NetExpress 512/128.
(Basis-opsætning uden ændringer, firmware 7.0.28)

Ved upload til min Tiscali-hostede side, kan jeg hjemmefra kun uploade filer
under 8192 bytes. Alt over stopper.
(Dvs. filer på 16Kb stopper ved 50% og min 45Kb test fil derfor altså ved
17%)

Problemet optræder både ved brug af CuteFTP og WS. Det virker hverken fra XP
eller 2000, og jeg har ligeledes prøvet uden AntiVirus og ZoneAlarm, samt
fra en anden maskine. Ingen forskel. Max. 8Kb.

Da Tiscali lavede en større systemopgradering i forsommeren var de først
mistænkte, lige til jeg forsøgte fra arbejde. Herfra kan jeg up- og
downloade uden problemer. Fik alligevel fat i Tiscali-support og havnede
efter et par omstillinger hos en tankelæsende supporter, der efter en kort
beskrivelse af mit problem gættede på, at jeg var koblet op hos TDC med et
SS2601. Den fejl havde han hørt om mere end een gang.

Foreslået løsning: Skift til TDC's Linksys.

Nu faldt jeg så over et FTP-test indlæg og prøvede det nævnte:
ftp://ftptest1.tele.dk/pub/upload/.

hvor min router pludselig IKKE har upload-problemer (???). (Overfører
gladeligt 75Kb)

Iøvrigt har det virket tidligere (læs forår 2002). De sidste par måneder har
jeg ikke benyttet FTP og ved derfor ikke hvornår problemet er opstået.

Jeg har søgt gruppen igennem for problemet, men kan desværre kun læse indlæg
tilbage til maj ). Så vidt jeg kan læse er SS2601 problemer primært
relateret til 1024 u. NAT.

Opsummering: Fra andre steder har jeg ikke Tiscali-upload problemer, og jeg
har fundet et eksempel på en FTP, som ikke giver 8Kb router-problemer....'

Har nogen erfaring med, om den foreslåede uspecificerede Linksys-router min
problemer?
Andre forslag modtages gerne....

/Lars

Generelt info: Jeg har efter et år med TDC ADSL været rimeligt tilfreds.
Downloader med 57Kb/s og sender med ca. 15Kb/s, oplever meget sjældent
dårlig båndbredde. Til gengæld er TDC nyhedsserver ofte utilgængelig og
generelt "bagud"

Fra : ---z----SLiMZ----z--~

Dato : 08-08-02 21:44

Hej
"Lars Winge" <lars@winge.dk> wrote in message
> [...]
> Downloader med 57Kb/s og sender med ca. 15Kb/s, oplever meget sjældent
> dårlig båndbredde. Til gengæld er TDC nyhedsserver ofte utilgængelig og

Kan kun sige jeg har samme problem...

bruger oze 2601 ...Henter med 50-60 MAX ... Kobler af netværket ( er sat
sammen med 3 pcere i hvert sit rum) .... og sætter kabel direkte i modem!!
Nu henter den med 215 k..!!
Fatter det ik...!!

Får snart en ny router af en anden slags.... håber det hjælper!!!

ellers HJÆLPPPPP!!!!

Simon

Fra : Michael Skjolde

Dato : 08-08-02 22:47

så vidt jeg ved er det en blokering fra tiscalis side, på specifikt ip fra
tdc da SS2601 ikke har problemer andre steder.

--
/rasm - The only completely consistent people are dead. -- Aldous

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-08-02 22:41

Michael Skjolde, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> så vidt jeg ved er det en blokering fra tiscalis side, på
> specifikt ip fra tdc da SS2601 ikke har problemer andre steder.

I nogle særlige IP range? Jeg uploader fint til home.worldonline.dk/
med ZyXEL router. Og ja fra TDC NetExpress..

Skægt.. Testede lige på min gamle Tiscali konto i forbindelse med
denne tråd og så da jeg loggede ind via FTP:

230 Quotas on: using 2663.77 of 20480.00 kb

Har de sat grænsen op til 20 MB?! Cool!

--
Palle