Eksport fra Evolution til KMail?
Fra : Lars Overgaard

Dato : 07-08-02 22:11

Hvem har et bud på, hvordan jeg får flyttet mine mails fra Evolution til KMail?
Evolution giver tilsyneladende ikke mulighed for at eksportere.
Til gengæld giver KMail så heller ikke mulighed for at importere fra Evolution.

Hvad ville en klog gøre?

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-08-02 22:24

In article <slrnal3376.3rd.lars@lars.klasse22>, Lars Overgaard wrote:

> [...]
> Evolution giver tilsyneladende ikke mulighed for at eksportere.
> Til gengæld giver KMail så heller ikke mulighed for at importere fra Evolution.

Du skal lure hvor dine mails er henne i filsystemet p.t.
Har du kun en inbox så er den sikkert i /var/spool/mail/<username>
også er det bare at bede kmail om at benytte en lokal mailbox.

Har du flere foldere så prøv at kigge i .evolution eller Mail eller mail
eller noget lignende, de benytte sandsynligvis samme format til at gemme
i så det er bare at fortælle de enkelte programmer hvor der er henne i
filsystemet.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Steen Suder

Dato : 07-08-02 22:30

Lars Overgaard wrote:
> [...]
> Evolution giver tilsyneladende ikke mulighed for at eksportere.
> Til gengæld giver KMail så heller ikke mulighed for at importere fra Evolution.

Dét har jeg ingen anelse om
Jeg har dog med held før flyttet mails via en lokal imapserver.

Gammel klient:
Local folders -> imap folders

Ny klient:
Imap folders -> local folders

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Lars Overgaard

Dato : 08-08-02 00:07

In article <3D51916A.1000302@suder.dk>, Steen Suder wrote:

> Dét har jeg ingen anelse om
> Jeg har dog med held før flyttet mails via en lokal imapserver.
>
> Gammel klient:
> Local folders -> imap folders
>
> Ny klient:
> Imap folders -> local folders

Jamen, det var jo lige sådan det skulle gøres.
1 stk. Nobel-pris på vej til Steen

--

Lars
lars@linuxnet.dk