Dækker forsikringen haglskader ?
Fra : Pernille og Anders

Dato : 07-08-02 21:42

VI står og skal til Italien. Der er imidlertid noget dårligt vejr og vi kom
til at drøfte om forsikringen dækker eventuelle haglskader eller det er
"force machure" ? Det vil jo være trælst nok, at få taget fyldt med buler.
Selv at skulle dække skader, ja det er ganske forfærdeligt at tænke på.

Jeg kunne selvfølgelig spørge selskabet men hvis nu lige der var en der
vidste det så var det hurtigere :)
Hilsen

pernille

Fra : Gismo

Dato : 07-08-02 22:51

"Pernille og Anders" <pernille.anders@post.tele.dk> skrev i en > > til at
drøfte om forsikringen dækker eventuelle haglskader

Jeg fik 1998 min bil skadet for 36.800 pga. hagl.
jeg ringede hjem til mit forsikringsselskab (Top Danmark). De dækkede skaden
da hagl af den størrelse som jeg beskrev, hører under nedfaldende genstande
dog skulle jeg betale selvrisiko.
Haglende var lidt større end glasset på mit armbånds ur.

Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 08-08-02 14:38

> De dækkede skaden
>da hagl af den størrelse som jeg beskrev, hører under nedfaldende genstande
>dog skulle jeg betale selvrisiko.
>Haglende var lidt større end glasset på mit armbånds ur.

Med tab af anciennitet til følge, ikke ? - det må jo være en kasko
skade.

/Brian

Fra : Gismo

Dato : 08-08-02 16:37

> Med tab af anciennitet til følge, ikke ? - det må jo være en kasko
> skade.
>
> /Brian

nej nej. Jeg er jo SUPER elitebillist.

Fra : Torbenth

Dato : 08-08-02 20:24

Gismo skrev i meddelelsen <3d529058$0$392$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
>nej nej. Jeg er jo SUPER elitebillist.

Så er det ærgerligt at du ikke har friskadedækning på.
Min forsikring dækker bl.a. den slags uden selvrisiko (Alka-fast præmie)

Mvh.
Torben

Fra : Per Olsen

Dato : 08-08-02 22:02

Nu skriver du ALKA, så de finder nok en eller anden undtagelse......

Per.

Fra : Torbenth

Dato : 08-08-02 22:35

Per Olsen skrev i meddelelsen
<3d52db54$0$53008$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Nu skriver du ALKA, så de finder nok en eller anden undtagelse......

Nej det gør de ikke.
Har fået nyt sidespejl da det gamle blev ødelagt. 0 selvrisiko!!

Mvh.
Torben

Fra : Pernille og Anders

Dato : 10-08-02 12:57

Hrmmm, tak for svarene iøvrigt, vi har Topdanmark så jeg er
fortrøstningsfuld :0) Det var nu godt nok CVén jeg tænkte på men det må være
det samme ?!

MEN nu når I diskuterer dækning og selvrisiko eller ej så er jeg ret sikker
på at priserne ikke er til sammenligning !!? Man kan jo sagtens få forsikret
sine ting uden selvrisiko men hvis man har betalt den 3 gange via sin
normale opkrævning så er det jo lige fedt.

Topdanmark super elite m.v selvrisiko 2500 kr og 4200 kr om året det er jo
OK ?! (For en Mondeo St. car). Eller hvad kan ALKA ?.

Hilsen

Pernille

Fra : Torbenth

Dato : 11-08-02 00:14

Pernille og Anders skrev i meddelelsen ...
>Topdanmark super elite m.v selvrisiko 2500 kr og 4200 kr om året det er jo
>OK ?! (For en Mondeo St. car). Eller hvad kan ALKA ?.

Prisen for Jeres Mondeo er OK.
Men om der er selvrisiko ved haglskader (og tyveri m.m.) afhænger af om der
er friskadedækning.
Det kan I få oplyst ved at ringe til selskabet. Men det skulle også fremgå
af policen.
Om Alka kan gøre det billigere ved jeg ikke men for mig (os) var den samlede
præmie på diverse forsikringer som afgjorde valget.

Mvh.
Torben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-02 13:56

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> Men om der er selvrisiko ved haglskader (og tyveri m.m.) afhænger af om
der
> er friskadedækning.

Jeg er ikke sikker på at det er rigtigt. Normalt er friskadedækning vel
defineret nogenlunde sådan her:
http://www.forsikringsagenten.dk/biler/goderaad/ordbog.asp#Friskade
hvoraf det fremgår at friskadedækningen medfører at man ikke skifter
præmietrin, men godt kan have selvrisiko.
Dette gælder i hvert fald også mine bilforsikringer (og besparelsen ved
selvrisiko pr. år ligner gør det ikke attraktivt at tegne en forsikring uden
selvrisiko).

mvh
Jan

Fra : Torbenth

Dato : 11-08-02 20:24

Jan Bøgh skrev i meddelelsen
<3d565ecf$0$52993$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>hvoraf det fremgår at friskadedækningen medfører at man ikke skifter
>præmietrin, men godt kan have selvrisiko.

Ja men som der også står er der forskel fra selskab til selskab.
Friskadedækning uden selvrisiko gælder for både Codan og Alka hvor jeg
har/haft bilforsikring.

Mvh.
Torben

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-08-02 18:12

> Ja men som der også står er der forskel fra selskab til selskab.
> Friskadedækning uden selvrisiko gælder for både Codan og Alka hvor jeg
> har/haft bilforsikring.

Jeg ved godt det er rent flueknepperi, men begrebet friskade er vel en
ting - og at du kan benytte det uden selvrisiko en anden.

vh
Jan

Fra : Torbenth

Dato : 12-08-02 21:34

Jan Bøgh skrev i meddelelsen
<3d57eda6$0$53059$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Jeg ved godt det er rent flueknepperi, men begrebet friskade er vel en
>ting - og at du kan benytte det uden selvrisiko en anden.

Policen omfatter ordet friskadedækning uden tab af selvrisiko.
Men det var da meget nemmere selv at kontakte sit selskab og forhøre sig. Så
var man jo også fri for flueknepperi *S*

Mvh.
Torben