DØD BIOS
Fra : Torben Rasmussen

Dato : 07-08-02 18:57

Hejsa, jeg havde fået en fejlflashing under bios update på mit Asus A7V-133
KT133a bundkort.
Lånte så en bios fra et andet A7V kort, og ville skifte ud som jeg har læst
her i gruppen, men da jeg tog den ud af sokkelen igen,
knækkede et af benene af.. :(((

Så var det jeg tænkte om det kunne lade sig gøre at få lavet en ny eprom,
eller købe en eller hvordan skal man så forholde sig ???

Torben I Fredericia

Fra : Lyrik

Dato : 08-08-02 01:19

"Torben Rasmussen" <tech@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så var det jeg tænkte om det kunne lade sig gøre at få lavet en ny eprom,
> eller købe en eller hvordan skal man så forholde sig ???

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Min søn var ude for en virus som ødelagde biosen. Han gik på jagt i firmaer
som kunne brænde en ny eprom. De sagde enstemmende at det ville de ikke røre
ved, det blev for dyrt. Der var kun muligheden at smide bundkortet ud og
købe et andet.

Sorry!
Hilsen
Jens

Fra : Bachelor

Dato : 08-08-02 02:13

"Torben Rasmussen" <tech@webhiker.dk> skrev i en meddelelse news:3d515ea1$0$88391$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Lånte så en bios fra et andet A7V kort, og ville skifte ud som jeg har læst
> her i gruppen, men da jeg tog den ud af sokkelen igen,

Som jeg læser det er det den du har lånt og som var OK du har ødelagt !
Nåede/eller fik du så din egen flashet så den i det mindste dur ?
Hvis ikke må du jo mangle 2 stk og så vil jeg tro det kan betale sig at
bestille dem hos ASUS.

Fra : Peter

Dato : 08-08-02 08:53

Det billigste for dig er nok at prøve at finde en som kan brænde 2 nye bios
kredse for dig. Også købe en ny bios kreds i en elektronik butik, den koster
max en 30-50 kr. Hvis du bestiller dem fra asus eller et andet firma, kommer
du sikkert nemt af med >200 kr pr. stk og det kan nok ikke betale sig..

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-02 09:01

Torben Rasmussen wrote:

> Så var det jeg tænkte om det kunne lade sig gøre at få lavet en ny eprom,
> eller købe en eller hvordan skal man så forholde sig ???

Hvis den som stadig har alle benene er understøttet af min
eprom-brænder, skal jeg gerne gøre det gratis, bare du betaler porto.
Hvad står der under klistermærket på chippen?