Sammenligning af DS1912 og GN Store Nord
Fra : Bafomet

Dato : 17-02-01 14:07

GN Store Nord
Price / Earnings Ratio 10.96 Dividend Yield 0.40%
Price / Sales Ratio 5.84 Payout Ratio 4.39%
Price / Book Ratio 9.01 % Held by Insiders 10.20%

DS 12912
Price / Earnings Ratio 123.73 Dividend Yield 0.27%
Price / Sales Ratio 154.01 Payout Ratio 33.61%
Price / Book Ratio 28.18 % Held by Insiders 5.00%

Hvorfor er fol villige til at betale 12 gange mere for 1 kr's overskud
fordi ejerener APM og ikke GN?

Er GN ikke et langt bedre køb?

Fra : alexbo

Dato : 17-02-01 15:11

Bafomet <tsk@tsk.dk> skrev

> Er GN ikke et langt bedre køb?

Det troede jeg i september 2000
de har siden tabt 30%

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 17-02-01 17:00

....jeg troede det for en uge siden, og nu er den faldet 30 point, men
jeg regner da med at den retter sig og kommer tilbage. Har set et par
analyser hvor man regner med at GN har en kurstarget på ca. 230
indenfor det næste halve til hele år.

Mvh. Brian

Fra : N/A

Dato : 18-02-01 00:36

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 18-02-01 00:36

Jeg ved hvad du mener! - jeg er bare ikke kommet så langt at jeg selv
kan analysere selskaber til bunds, så jeg nøjes med at sammenligne
forskellige analytikeres analyser og forsøger at bruge min sunde
fornuft.

Mvh. Brian

Fra : Anders Mork

Dato : 19-02-01 11:37

> [...]
> Price / Sales Ratio 154.01 Payout Ratio 33.61%
> Price / Book Ratio 28.18 % Held by Insiders 5.00%

Nu er DS 1912 jo nok lidt svaer at sammenligne med. Jeg er ikke helt inde i
hvordan ejerforholdende er i AP Moeller koncernen, men jeg er ganske sikker
paa at de kan flytte indtjeningen rundt til de selskaber, hvor de
regnskabsmaessigt faar mest for pengene, saa sammenligninger paa noegletal
er utroligt vanskelige at konkludere noget ud fra.

GN Store Nord er efter min mening fundamentalt set et rigtigt godt selskab
og er pt. voldsomt undervurderet alene paa foreliggende regnskabstal. Dette
faenomen skyldes nok at der i oejeblikket formodentligt er en perfekt
korrellation mellem det canadiske selskab EXFO som GN Nettest sammenlignes
med og at dette selskab ligesom andre tech selskaber saelges lidt for
billigt.

Jeg skal da gerne indroemme at jeg har koebt GN Store Nord til 220, til 160
og jeg ville gerne koebe til 130 igen. Det er selvfoelgeligt ikke godt for
forfaengeligheden at se ens 'gode' investering falde yderligere i vaerdi,
men det er svaert at beslutte sig for hvor bunden ligger i prisen, da det
priserne indenfor alt tech relateret er er lave og maaske falder yderligere.

../Anders