php script - liste over brukere
Fra : Kristian Haugen

Dato : 07-08-02 16:30

hei
Jeg lager et script som viser liste over brukere på en IRC kanal, hver
bruker skal ha en side med litt info om seg selv. Jeg vil at det skal se ut
omtrent som dette: http://www.techpunk.org/~punkefn/NEWusers/@Slemfisk.php
Problemet er at, som dere ser i sida ovenfor så har jeg laget en .php side
for hver enkelt bruker.
Jeg kunne tenkt meg et enklere system hvor jeg har en brukernavn.txt fil, og
en brukere.php fil.
Så lurte jeg på om det går ann å få til sånn at på lista over brukere setter
jeg en link til brukere.php?bruker=EtBrukerNavn ?
Da vet jeg at jeg må ha $ foran hver enkelt info-greie, slik som
$brukernavn=bruker $født=1984
etc.
Men i brukere.php, hva skal jeg ha der? require eller noe?

Tror ikke jeg får til slik at jeg legger til brukerene fra en hjemmeside
enda, bare slik at jeg laster opp txt filene for brukerene selv...Med mindre
noen vet om åssen jeg kan gjøre dette på en enkel måte?

takk

Kristian Haugen
kreesj@online.no
http://www.punkefn.tk

Fra : Kristian Haugen

Dato : 07-08-02 16:33

glemte en liten ting....har ikke sql :)

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 07-08-02 18:40

include $bruger.".txt";
Det er det eneste.

--
- ZtinKyFinGaZ
~~~~~~~~~~

Fra : Kristian Haugen

Dato : 07-08-02 19:10

okey, så jeg må ta og inkludere alle brukerene slik da?
include $bruger1.".txt";
include $bruger2.".txt";
etc
--