Visual C++.NET
Fra : Erik Espersen

Dato : 07-08-02 13:09

jeg er blevet involveret i et database-projekt som skal udvikles fra
MS Visual Studio.NET. Jeg har en C++/Linux baggrund, og kender derfor
ikke meget til omtalte udviklingsværktøj.
Jeg har brug for en introduktion til C++-udvikling med VS.NET, som
gennemgår de forskellige værktøjer generelt. Den bør (bla.) omhandle
ADO.NET, men ikke nødvendigvis "de gamle" klassebiblioteker som MFC,
ADO osv. Den /bør ikke/ indeholde en intro til C++.
Jeg har ledt efter egnet material, men udbudet er ikke optimalt. Kan
det være rigtigt at man må ty til VB for at finde rimeligt materiale?
Jeg håber nogen kan give mig et prej om egnede bøger.

Mvh
Erik Espersen

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-02 13:29

Den 7 Aug 2002 05:08:42 -0700 skrev Erik Espersen:
> [...]
>det være rigtigt at man må ty til VB for at finde rimeligt materiale?
>Jeg håber nogen kan give mig et prej om egnede bøger.

Du kan rolig kigge på VB.NET dokumentationen, eller C# for den sags
skyld, klasserne og metoderne er så vidt jeg har forstået det helt de
samme, det er kun sprogets syntax til forskel, og den kender du jo
allerede.

Dog synes jeg umiddelbart at C++.NET ligner en gang klyt, i de andre
sprog opretter IDE'en en enkelt klasse, lige til at hælde kode i, I
C++.NET opretter den en 3-5 filer, og stumper af klassedefinitionen
står spredt over filerne. Man aner ikke hvor de har tænkt sig at man
skal hælde koden ind, og compilerens fejlmeldinger er forskellige men
lige meningsløse uanset hvor man prøver (medmindre man rammer rigtigt).

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel