Mus
Fra : Jesper FA

Dato : 07-08-02 12:12

Når man nu har sådanne en Logitech mus med 4 knapper + hjul, er der så nogen
måde at få den 4 knap i brug i X?

--
Jesper
12:54pm up 11 days, 21:23, 9 users, load average: 0.14, 0.11, 0.09

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-02 12:47

Jesper FA <news@skydiver.dk> writes:

> Når man nu har sådanne en Logitech mus med 4 knapper + hjul, er der så nogen
> måde at få den 4 knap i brug i X?

Kan du se den med xev?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Jesper FA

Dato : 07-08-02 16:05

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kan du se den med xev?

Nope.

--
Jesper
5:01pm up 12 days, 1:30, 10 users, load average: 0.18, 0.19, 0.08

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-02 16:41

> Nope.

Saa skal du se paa XFree's grundopsaetning. Jeg har ikke erfaring med
det selv.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-08-02 16:43

Jesper FA <news@skydiver.dk> writes:

> Nope.

Jeg har min (Mouseman et eller andet smart, den der er "ergonomisk"
med tommelfinger knap) til at køre fint. Der bruger jeg tommelknappen
som midterknap, hvilket virker fint. Flg. er indsat i XF86Config-4

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Buttons" "6"
Option "ZaxisMapping" "4 5"
EndSection

Jeg mener ikke at du kan få den til at bruge den til andet end
midterknap, da den bliver genkendt med samme code som midterknappen
(dvs hvis du trykke ned på scrollhjulet)

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Jesper FA

Dato : 08-08-02 19:38

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> med tommelfinger knap) til at køre fint. Der bruger jeg tommelknappen
> som midterknap, hvilket virker fint. Flg. er indsat i XF86Config-4

Ændre ikke noget ved mig. xev reagere stadig overhovedet ikke på den knap.

> Jeg mener ikke at du kan få den til at bruge den til andet end
> midterknap, da den bliver genkendt med samme code som midterknappen
> (dvs hvis du trykke ned på scrollhjulet)

Under windows kan man godt bruge dem til noget forskellige, så det må
teoretisk være muligt.

--
Jesper
8:35pm up 13 days, 5:04, 9 users, load average: 0.19, 0.17, 0.12