MS Acces og licens/rettigheder
Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 07-08-02 11:10

Hej gruppe,

vi er en gruppe datamatiker studerende, som er ved at udvikle et
edb-system til en virksomhed.
I dette system, havde vi tænkt os at bruge Access, men er i tvivl
om vores kunde skal have programmer, for at bruge den database vi
har lavet lovligt.

Vi mener ikke han skal have programmet, da han ikke skal bruge det.
Det er jo kun os der skal bruge det til at udvikle i.

Hvad mener I?

Mvh.
Simon, Anders og Mikael.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-08-02 11:19

Mikael N. Andersen skrev:

> [...]
>
> Vi mener ikke han skal have programmet, da han ikke skal bruge
> det. Det er jo kun os der skal bruge det til at udvikle i.

Det er meget simpelt. Enten har I en Developer Edition af Access,
og så kan I godt distribuere et køreklart program [1] eller også
har I en "normal" udgave af Access, og her skal kunden altså også
have gyldig licens til programmet.

Developer Edition koster en del mere end de normale udgaver.

1) Det er ikke en fuld version af Access der distribueres, men en
runtimeudgave der ikke kan udvikles i.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-08-02 15:11

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev:
> [...]
> program [1] eller også har I en "normal" udgave af Access,
> og her skal kunden altså også have gyldig licens til

Tak for svar, jeg sendte også en mail til MS, som gav
os samme svar ;)

Mvh.
Mikael