MTX_exe
Fra : JRH

Dato : 17-02-01 13:31

På en eller anden måde har jeg fået ovennævnte program ind på min PC.er. den
gør at jeg ustandselig connecter til internet. Blot jeg tænder conmputeren
bliver der automatisk kaldt op. Jeg kan ikke finde programmet. Jeg har en
lumsk mistanke om, at der er tale om noget lignende som man har hørt om de
seneste dage, hvor man i virkeligheden bliver viderestillet til et helt
andet sted hvor minutprisen er en helt anden end de kendte få øre.

Umiddebart har jeg fjernet fluebenet i "Gem password", hvilket
tilsyneladende gør at der ikke kan ringes op.

Er der nogen der har et bud på en løsning

Med venlig hilsen

JRH

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-02-01 13:45

"JRH" <joras@privat.dk> writes:

> Er der nogen der har et bud på en løsning

MTX er en virus, og da den er aktiv mens windows kører er du nødt til
at fjerne den fra DOS. Du kan downloade en udmærket dosscanner fra:
http://www.complex.is/ (f-prot)

Lav en dos bootdisk fra en dosshell ved at skrive "format a: /s" og
følg anvisningerne på
http://antivirus.about.com/compute/antivirus/c/ht/00/07/How_Fit_Prot_Disk0963693426.htm?rnk=r1&terms=f-prot
(dette bør gøres fra en anden maskine for at undgå at virussen kan
sprede sig til disketten)

Så genstarter du din maskine med bootdisketten og får f-prot til at
fjerne virussen.

Fra : Peter Kruse

Dato : 17-02-01 16:58

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message

> MTX er en virus, og da den er aktiv mens windows kører er du nødt til
> at fjerne den fra DOS. Du kan downloade en udmærket dosscanner fra:
> http://www.complex.is/ (f-prot)

Man kan faktisk springe et par led over ved at anvende "Command on Demand",
som er en ny on-line scanner fra command. MTX blokker ikke adgangen til
dette website. Du kan finde servicen på følgende adresse:
http://www.commandondemand.com/cod/index.cfm

Venligst
Peter Kruse
www.virus112.com