Boot i utide!
Fra : Format C:\\

Dato : 07-08-02 09:52

Maskine rebooter uden varsel, på de mest underlige tidspunkter. Når jeg
bruger den lidt, meget og når den kun kører fx mail uden at jeg bruger den.

Maskinen virkede før jeg skiftede bundkort og processor.

Alle råd modtages med kyshånd - på forhånd tak.

Specs er:

AMD Athlon XP 1600

Asus A7V KT133 Mainboard

Seagate Barracuda 40 GB HD ATA 100

Maxtor Diamond 30 GB HD ATA 66

2 x 128 MB SD RAM

ATI Rage Fury Pro VIVO 32 MB Grafikkort

3COM 10/100 Netkort

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-02 10:55

Format C:\\ wrote:
> Maskine rebooter uden varsel, på de mest underlige tidspunkter. Når jeg
> bruger den lidt, meget og når den kun kører fx mail uden at jeg bruger den.

Er det OS'et der rebooter eller sker det meget hurtigt?
Hint: slå automatisk genstart fra hvis du bruger WinXP.

Et gæt er PSU'en hvis den er af lav kvali eller under 300 W.
(Ikke at der bruges 300 W, men den skal være på ca. den størrelse for at
holde spændingen stabil)
Et andet er en adresse- og/eller interrupt-konflikt.

Jeg kan forresten ikke se noget lydkort på listen?

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-02 12:01

Format C:\\ wrote:
> Maskine rebooter uden varsel, på de mest underlige tidspunkter. Når jeg
> bruger den lidt, meget og når den kun kører fx mail uden at jeg bruger den.

Glemte lige - har bundkortet nyeste bios (1011) ?

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133/a7v/a7v1011.zip

(Hvis det er et A7V og ikke A7V-E eller A7V-M )

Fra : Leony

Dato : 07-08-02 11:59

"Format C:\" <blaalyn@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Maskine rebooter uden varsel, på de mest underlige tidspunkter. Når jeg
> bruger den lidt, meget og når den kun kører fx mail uden at jeg bruger
den.

Sæt den til at lade være med at genstarte ved fejl:
Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System->Avanceret->Start og
genoprettelse->Fjern flueben ved "Genstart automatisk".
Næste gang genstarter maskinen ikke, men kommer derimod med en fejlmelding.
Denne kan du søge efter med Google.
Denne side har en del fejlmeldinger
http://www.aumha.org/kbestop.htm
måske du kan finde din.

> Maskinen virkede før jeg skiftede bundkort og processor.

Har du tjekket hvor varm processoren bliver?
Det kan skyldes en dårlig/ucertificeret driver.
Defekt RAM. www.memtest86.com

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/