Ny hdd
Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 07-08-02 10:37

Hej NG

Jeg får i løbet af i dag/morgen tilsendt min nye hdd. (maxtor 40gb, 7200
rpm, ata133, flydende kugleleje)

Mit spørgsmål er:

Kan jeg nøjes med at sætte den nye hdd i som slave, installere windows på
denne.
Slukke computeren, smide den nye i som master, og så starte op med den
windows som lige blev installeret på den nye hdd. (der skal self. formateres
og partitioneres)

På forhånd thx, for evt. svar

Fra : Peter Ravn

Dato : 07-08-02 10:47

Nej det kan du ikke da windows så vil lægge nogle filer på den gamle
masterdisk.
Men sæt den i som master og installer så windows, så kan du bagefter hente
de filer du evt. skal bruge fra den gamle master der nu sidder som slave.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 07-08-02 10:50

Hej Peter
Okay...!

Men det er lidt mere omstændigt, end hvis det kunne klares på den anden
måde.

Tak for svaret.

Fra : Leony

Dato : 07-08-02 11:52

"Kurt Hawthorn Sørensen" <hawt@danishcrown.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Slukke computeren, smide den nye i som master, og så starte op med den
> windows som lige blev installeret på den nye hdd. (der skal self.

Kan ikke lige gennemskue hvad fordelen ved dette skulle være. Hvorfor ikke
bare smide den nye i som master og installere Windows, så er du kørende,
sådan som Peter foreslog.
Hvis du ikke gider at installere Windows findes der jo Norton Ghost eller
Drive Image. Der er også et gratis alternativ:
www.xxcopy.com
om det er lige så godt som dem man betaler for skal jeg ikke kunne sige, jeg
har aldrig prøvet det.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 07-08-02 14:01

Hej Peter og Leony

Hmm.... jamen skal al hardware ikke installeres igen???

Det er primært det der er det omstændige ved det.
Men en ghosting af gammel hdd, som leony siger, kunne være en let udvej!

Men som man siger, den letteste udvej er ikke altdi den bedste.

jeg prøver mig frem. Tak for svarene!

Mvh Kurt

Fra : Jesper Juul

Dato : 07-08-02 14:07

> Hej Peter og Leony
>
> Hmm.... jamen skal al hardware ikke installeres igen???

Hvorfor i alverden skulle du installere hardwaren igen, du har vel ikke
pillet den ud?

> Det er primært det der er det omstændige ved det.

Ahh, et sted mellem 1½-5 timer ved en nyinstallation.

> Men en ghosting af gammel hdd, som leony siger, kunne være en let udvej!

Jep, plejer at tage mellem 15-30 minutter eksl. formatering af den nye disk.

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : Mogens

Dato : 08-08-02 06:07

On Wed, 7 Aug 2002 15:01:16 +0200, "Kurt Hawthorn Sørensen"
<hawt@danishcrown.dk> wrote:

>Hej Peter og Leony
>
>Hmm.... jamen skal al hardware ikke installeres igen???
>
>Det er primært det der er det omstændige ved det.
>Men en ghosting af gammel hdd, som leony siger, kunne være en let udvej!

Hej

Nu kender jeg ikke Maxtor, men flere af de andre HD mærker har et
program til formattering og kopiering af harddiske. Jeg installerede
en Seagate disk for nylig og brugte et lille program som jeg hentede
på deres website. Udover at formattere disken kunne dette program
kopiere den gamle Windows over på den nye disk så jeg ikke skulle
gøre noget selv.

Hvis du selv installerer Windows igen, så kommer du ikke udenom
at skulle installere alle dine hardware drivere igen. Med et HD
kopierings program som Seagates er det eneste du selv skal gøre at
sørge for at begge diske er jumpet korrekt.

mvh Mogens

Fra : Devast8or

Dato : 07-08-02 14:50

Er der en grund til at du ikke bare losser den nye disk i som slave og så
lader den nuværende master blive siddende? Så er du fri for at installere
WinBlows om.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Kurt Hawthorn Sørens~

Dato : 08-08-02 07:20

Hey!

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> Er der en grund til at du ikke bare losser den nye disk i som slave og så
> lader den nuværende master blive siddende? Så er du fri for at installere
> WinBlows om.

Hmm. ja..

Den nye er langt hurtigere og større... at køre windows og andre programmer
fra denne, vil jo give den forbedring af ydelsen som jeg jo gerne vil have
når jeg køber ny HD.

Mvh Kurt