EN GÅDE
Fra : Hooney

Dato : 07-08-02 08:35

Jeg er blevet stillet en gåde,som irriterer mig til vanvid.Er der et
kvikt hoved der kan hjælpe.
Gåden går ud på at færdigører sætninger ved hjælp af to ens ord,der
staves ens,men ikke har samme betydning.
Feks.: Kom Hooney med fly? Nej hun (tog) (tog).
Eller:
Hvis vi skal have fugle til middag,bør det være kyllinger, (duer) (duer)
ikke.
Det kræver logisk ræssonnerende og fantasifuld tankegang.
Gåden = som følger:

Familien stod i lufthavnen og var på vej på charterferie,da
Fruen sagde til manden"Du kan aflevere den øvrige bagage til ham den
velnærede,korpulente drager med _________, _________ klarer jeg selv."

Jeg har selv tænkt på,Kufferten(stor mave),pundene(penge),pungen(nok for
fræk),
tusserne(tato` og penge),men jeg syntes ikke rigtigt det er "helt i
plet"
Har DU et bud?
Hilsen HOONEY

http://www.kandu.dk/