IIS: Kan ikke skrive til access database m~
Fra : petey

Dato : 07-08-02 08:31

Jeg forsøger med følgende asp-kode at få adgang til en access database:
-----------------
<%
var Queue = "Select * FROM test";
var Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection");
Conn.Open("Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};
Dbq="+Server.MapPath("test.mdb"));
var test = Server.CreateObject("ADODB.Recordset");
test.Open(Queue,Conn,3,3);
test.AddNew;
test("test")="TEST";
test.Update;
-------------
Men jeg får hele tiden fejlen:
-------------
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Databasen eller objektet er
skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.
-------------

Jeg bruger Windows XP og IIS. Jeg tror årsagen er, at mappen hvor
asp-filen og databasen ligger i (inetpub/wwwroot) er er skrivebeskyttet.
Men jeg kan ikke fjerne skrivebeskyttelsen. Jeg har også prøvet at gå
ind under IIS og sætte hak i at måtte skrive til mappen. Men intet har
virket.
%>

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 07-08-02 09:24

petey wrote:
> Men jeg kan ikke fjerne skrivebeskyttelsen.

Har IUSR_<maskinnavn> adgang til at skrive i den?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."