DNS <> subdomain
Fra : mediamouse

Dato : 07-08-02 08:37

Jeg har virkelig rendt panden ind i muren med dette problem: Jeg har en
række domainnavne jeg i sin tid har registreret hos udbyder. Senere hen
har jeg så fået opsat min egen web-server (IIS -
InternetInformationServices). Nu da jeg har min egen web-server, så har
jeg fået min udbyder til at fixe deres nameserver, så domanenavnet peger
på min web-servers officielle IP-adresse. Det virker perfekt, men jeg
kan simpelthen ikke få subdomæner til at virke. Udbyderen skulle efter
sigende have lavet en pegning af *.domænenavn, så jeg, ifølge dem,
skulle kunne lave subdomæner uden at skulle have min egen DNS kørende,
MEN - det virker ikke. Jeg har dobbeltchecket alle mine opsætninger. Så
vidt jeg har forstået, så skal jeg bare oprettet websitet
sub.domænenavn.dk i samme stil som jeg ville oprette et normalt site,
men intet virker. Når jeg forsøger at browse mod sub.domænenavn.dk eller
www.sub.domænenavn.dk så får jeg blot at vide at serveren ikke
eksisterer. Hvad pokker er galt?
Tager min udbyder fejl og jeg skal faktisk have en DNS der kan håndtere
mine subdomæner? Jeg har kigget på en del udlandske hjemmesider, og der
ser det ud som om at når udbyderens nameserver peger med *. så skal jeg
have en DNS til at vise hvor subdomænerne ligger - selvom det er på
samme server som selve domænet....

Please help - det er ret akkut.
/Jesper

http://www.kandu.dk/

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 07-08-02 08:49

"mediamouse" <mediamouse.news@kandu.dk> skrev

> Tager min udbyder fejl og jeg skal faktisk have en DNS der kan håndtere
> mine subdomæner?

Prøv og teste dine domæner og se om de har opsat * alias i din zonefil på
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=79&action=cmsview&language=d
a&

Se evt. her
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?ip=&host=oelsted.dk&ns=&verbose=on&
axfr=on&pageid=78&action=cmsview&lang=da der er en der hedder *.oelsted.dk.

--
/Palle Svendsen

N.B: Få oprettet dit .com, net, org, biz og info domæne GRATIS og betal kun
årslejen på 90 kr.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 07-08-02 10:03

On Wed, 7 Aug 2002 09:49:10 +0200, "Palle Svendsen \(Web-Sale.dk\)"
<ps@web-sale.dk> wrote:

>Prøv og teste dine domæner og se om de har opsat * alias i din zonefil på

Nu er det langt fra de fleste navenservere som tillader zone
transfers.

--
Morten!

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 07-08-02 12:52

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev

> Nu er det langt fra de fleste navenservere som tillader zone
> transfers.

Så derfor mener du ikke at han kan forsøge?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 07-08-02 13:08

On Wed, 7 Aug 2002 13:52:01 +0200, "Palle Svendsen \(Web-Sale.dk\)"
<ps@web-sale.dk> wrote:

>Så derfor mener du ikke at han kan forsøge?

Nej, jeg mener at sandsynligheden for at han får et godt svar er
næsten lige nul.

--
Morten!

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 07-08-02 18:24

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev

> Nej, jeg mener at sandsynligheden for at han får et godt svar er
> næsten lige nul.

Det mener jeg så ikke.. Så jeg vil stadigvæk foreslå det.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 08-08-02 08:15

On Wed, 7 Aug 2002 19:24:09 +0200, "Palle Svendsen \(Web-Sale.dk\)"
<ps@web-sale.dk> wrote:

>Det mener jeg så ikke.. Så jeg vil stadigvæk foreslå det.

Hvor mange udbydere tillader zonetransfers?

--
Morten!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-08-02 08:20

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:5j64lu03c0aoj36lpqdv9i8a9rdet88n5n@4ax.com...
> Hvor mange udbydere tillader zonetransfers?

Jeg synes det er overraskende mange, og jeg har da tidligere kunnet
hitte problemer på den konto

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 08-08-02 09:15

On Thu, 08 Aug 2002 09:15:12 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote:

>Hvor mange udbydere tillader zonetransfers?

mange er mit indtryk

en af dem m. flest zoner (tdc) gør blandt andre.

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-08-02 02:36

On Thu, 08 Aug 2002 09:15:12 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote:

>Hvor mange udbydere tillader zonetransfers?

Hvor mange gør ikke, og hvad er begrundelsen for at blokke for det?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Jesper Harder

Dato : 10-08-02 03:18

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:

> Hvor mange gør ikke, og hvad er begrundelsen for at blokke for det?

Det kan give konkurenterne information om, hvor mange kunder man har.
Man har fx kunnet¹ lave zonetransfer på stofanet.dk -- tæl hvor mange
"pcxxxxxxx.stofanet.dk", der optræder i zonen, og så har man et godt gæt
på antal kunder.

¹ Jeg har ikke prøvet i meget lang tid.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 08-08-02 14:08

mediamouse skrev i meddelelsen ...
> [...]
>kan simpelthen ikke få subdomæner til at virke. Udbyderen skulle efter
>sigende have lavet en pegning af *.domænenavn, så jeg, ifølge dem,

Har du oprettet Host Headers på dine subdomæner?

Mvh
Søren Lundfald