Er PlayStation2 generelt totalt skod til D~
Fra : Ladmorillo

Dato : 07-08-02 08:37

Jeg har en PlayStation 2, som afspiller spil (både på CD og DVD)
fuldstændig perfekt, men når det kommer til at afspille DVD film,
stinker den totalt.

Midt inde i en film, kan den finde på pludselig at stoppe helt og skrive
"Unable to read disk", eller springer lange stykker af filmen over. Det
sker uanset hvor meget man pudser sin DVD, og det løser ikke problemet
bare at slukke og tænde igen, eller lignende.

Dette problem forekommer meget tit, det er meget sjældent, at der går 30
minutter, hvor det ikke sker.

Nu vil jeg så vide, er alle PlayStations ududelige, når det kommer til
film, eller er der bare noget galt med min?

Venlig hilsen
En meget gal og desperat filmelsker

PS: Jeg har forsøgt mig med rense-skiver til PlayStation'en, men de
hjælper ikke.
PPS: Lad nu være med at skrive, at problemet løses ved at jeg køber en
anden DVD afspiller. :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Leony

Dato : 07-08-02 09:31

"Ladmorillo" <Ladmorillo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en PlayStation 2, som afspiller spil (både på CD og DVD)
> fuldstændig perfekt, men når det kommer til at afspille DVD film,
> stinker den totalt.

Jeg har læst flere anmeldelser hvor den ikke vinder for billedkvalitet. Jeg
har dog aldrig læst om folk der har de problemer du beskriver.
Har du den stående lodret? Dette kunne måske være årsagen.

> Nu vil jeg så vide, er alle PlayStations ududelige, når det kommer til
> film, eller er der bare noget galt med min?

Måske der er noget galt med din, det er ikke til at sige. Du kan jo altid
prøve at indlevere den til rep, måske er det noget garantien dækker. Hvis
der ikke er garanti på, så er det sikkert billigere at købe en
dvd-afspiller.

> PPS: Lad nu være med at skrive, at problemet løses ved at jeg køber en
> anden DVD afspiller. :)

Vil dog sige at det helt sikkert vil løse problemet. En playstation er en
maskine til spil, at den kan afspille dvd-film er blot en bonus, som man
ikke skal tillægge for stor betydning.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Esben

Dato : 08-08-02 02:04

> [...]
en
> maskine til spil, at den kan afspille dvd-film er blot en bonus, som

På den anden side, når nu apparatet er solgt med lovning om at det kan
afspille DVD-film, så har det osse bare at kunne det. At billede og lyd
så ikke svarer til en stand-alone maskines kan man vel leve med.

--
Esben

Fra : Leony

Dato : 08-08-02 10:17

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På den anden side, når nu apparatet er solgt med lovning om at det kan
> afspille DVD-film, så har det osse bare at kunne det. At billede og lyd
> så ikke svarer til en stand-alone maskines kan man vel leve med.

Det har du delvist ret i, man skal ikke finde sig i dårlig kvalitet og hvis
man gør er det ens egen skyld. Det kan ikke udelukkes at PS2'en er defekt,
derfor burde den indleveres til rep.
Den kan jo også afspille filmene, den gør det bare langt fra så godt som man
kunne ønske. Akkurat som en billig stand-alone model, der tit lader meget
tilbage at ønske om billedkvaliteten.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-08-02 09:45

Ladmorillo wrote:
> [...]
> over. Det sker uanset hvor meget man pudser sin DVD, og det løser
> ikke problemet bare at slukke og tænde igen, eller lignende.

Jeg kender et par stykker der fik skiftet DVD drevet ud i deres PS2 ret
hurtigt efter de købte den. Jeg vil tro det er et "kendt problem" du har
der. Hvis der stadig er garanti på dyret så kan du måske få det skiftet
ud også.

-Sune

Fra : Peter Holm

Dato : 07-08-02 20:34

> Nu vil jeg så vide, er alle PlayStations ududelige, når det kommer til
> film, eller er der bare noget galt med min?

Tjaaa, jeg har brugt min til dvdafspilning en del gange uden problemer.
Oplever du samme problem med spil på DVD-skiver?

(er sandheden ilde hørt?)

mvh Peter