Fejl ved afspiln. af musikDVD
Fra : bantam

Dato : 07-08-02 08:37

Hej alle.
Jeg ved godt jeg har stillet spgsm. før men jeg prøver igen her, for
hverken på eksperten, eller ITsvar er der nogen der kan hjælpe. Jeg har
fået byttet den første musikDVD til en ny, og den nye spillede også
noget længere, men så kom fejlen desværre igen, så det kan jo nok ikke
være DVD skiven der er fejl på.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig på et forståeligt sprog, da
jeg ikke er spor teknisk ( derfor købte jeg denne pc)

Jeg skulle jeg for første gang på min 1/2 år gamle pc afspille en
nyindkøbt musikdvd, og det gik osse fint et stykke tid så kom der en
fejlmedd.

Fejlkode 89020003
DVD pladen kan være beskadiget, således at afspilning forhindres.

Skuffet tog jeg den ud, men prøvede senere igen, og der gik der længere
tid inden den samme fejlkode kom igen, og 3. gang et andet sted. D.V.S.
det er forskelligt, og så er det vel ikke en ridse for den ville vel
komme samme sted hele tiden. Jeg har ingen mulighed for at prøve på en
anden afspiller. Min pc er født med cd/dvd drev og DVD programmet er
POWER DVD, som osse var installeret, ved køb, og jeg bruger WIN ME. af
yderligere oplysninger har jeg flg.

Packard Bell I MEDIA 4110 D
AMD DURON
900 MHz Microprocessor
128 MB RAM DYNAMISK DELT med Grafikken (DVMT)
20 GB Harddisk (18 GB) til rådighed
Chipset: KM 133
Extended Stereo Sound
Savage4 2D / 3D Video Accelerator
DVD
Jeg håber det er nok opl. (eller måske for mange unødv. så unskylder
jeg)

Jeg takker på forhånd alle som har et råd.

Med venlig hilsen
Bantam

http://www.kandu.dk/

Fra : Henning Sørensen

Dato : 07-08-02 08:40

"bantam" <bantam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg)
>
> Jeg takker på forhånd alle som har et råd.

Hvis du ikke har installeret en masse "snavs" - læs: antivirus, ICQ,
realplayer
programmer til grafikkortet osv. der kører i baggrunden kunne det da tyde
på,
at det er drevet den er gal med.
Men har du programmer der kører, kan du måske prøve at standse dem før
du afspiller dvd'en.
Mht dit tidligere spørgsmål om en dvd skive kan afspilles i et cd drev,
så er svaret nej. Der kan ligge næsten 10 gange så meget information
på en dvd skive som en cd skive, så det svarer vel lidt til at afspille
en minidisk på en gammel '78'er pladespiller - med håndsving

/Henning, Sydfyn.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 07-08-02 09:03

bantam wrote:
> [...]
> også noget længere, men så kom fejlen desværre igen, så det kan jo
> nok ikke være DVD skiven der er fejl på.

Hmmm.. Hvad kan det mon så være...?

Prøv skiven i et andet drev, eller en dedikeret DVD afspiller, eller en
PS2 eller bare et eller andet andet end lige præcis det DVD drev der
sidder i din PC.

-Sune

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-02 09:06

bantam wrote:

> [...]
> tid inden den samme fejlkode kom igen, og 3. gang et andet sted. D.V.S.
> det er forskelligt, og så er det vel ikke en ridse for den ville vel

En ridse vil da _netop_ give fejl samme sted hele tiden, men det kan jo
også være et fingeraftryk el. lign.
Jeg ville vaske den med lunkent vand og opvaskemiddel, og prøve igen.
Husk at den skal være helt tør inden du lægger den i.

Fra : Kim

Dato : 07-08-02 10:12

> [...]
> fejlmedd.
>
> Fejlkode 89020003
> DVD pladen kan være beskadiget, således at afspilning forhindres.

Jeg har 2 musik-DVD'er (ikke DVD-Audio, men DVD-Video) som jeg ikke kan
afspille i hverken Power-DVD eller Media Player. Efter nogle minutters
afspilning fryser billedet og programmet laver en ulovlig handling.
Jeg kører Win XP, Power-DVD ver. 4.0.10 og Media Player ver. 8.00.00.4477.

De 2 DVD'er kan fint afspilles i min stationære Sony DVD-afspiller.

Da jeg godt kan afspille mange andre DVD'er på min computer må det vel
næsten være de 2 skiver som har problemet.
Virker så bare lidt sært at de godt kan afspilles på min 4 år gamle Sony
afspiller ?

Kim