Pro@ccess 5711 router udskiftning
Fra : skuli

Dato : 07-08-02 08:36

Hej alle.

Jeg har en Pro@ccess forbindelse, hvor jeg har en SpeedStream 5711
router. Da jeg hverken kan eller vil pille i opsætningen på den, så vil
jeg gerne putte en Linux maskine op som firewall/router i stedet.

Jeg har set forskellige indlæg om dette her, men jeg er ikke lykkedes at
komme på.

Jeg har et XpressLink modem/skillefilter fra Siemens, med Eth og ATM
udgange. Jeg skal lige sige at jeg ikke har XpressLink D setup, der står
kun XpressLink.

Jeg har prøvet med begge typer af netkabler, straight og crossed.
Jeg har prøvet med netmask 255.255.255.255, 255.255.255.254,
255.255.255.0 og sikkert nogle andre
Jeg har skiftet MAC address på netkortet til den samme som er på
routeren.
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken gateway jeg skal bruge, jeg har
prøvet de lovlige kombinationer som tillades af netmasken (tror jeg).

Kører Eth portet på modemet overhovedet? Der kommer lys på Eth dioden og
Winbokset siger at der findes netforbindelse.

Er der nogen der har et kørende setup af dette, med XpressLink (ikke
noget "D")? Hvis der findes nogen, vil jeg være taknemmelig for de
oplysninger om deres net-setup de poster her.

På forhånd tak!

Skuli Hjaltason

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-08-02 09:16

"skuli" <skuli.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> jeg gerne putte en Linux maskine op som firewall/router i stedet.

Det kan du ikke. Konverter evt. din P@ til ethernet-varianten, så er det
en leg

> Jeg har et XpressLink modem/skillefilter fra Siemens, med Eth og ATM
> udgange.

Kun ATM er enablet hos dig

> Kører Eth portet på modemet overhovedet?

Ja, men den sender ikke trafik nogetsteds

Statistik over dk.* og tele.* - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : skuli

Dato : 16-08-02 06:53

Mange tak for svaret Martin Højriis Kristensen.

http://www.kandu.dk/