Installation af nyt CDrom drev
Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-08-02 09:25

Hej NG!.

Mit gamle CDrom drev vil ikke mere. Jeg har så bestilt et nyt Sony. Kan
jeg bare sætte det i uden videre?. Skal jeg fjerne det gamle drev i
enhedshåndtering først?. Undskyld de lidt ubehjælpelige spørgsmål. Jeg
har udskiftet en del hardware, men aldrig et CDrom drev.

Karsten Jensen

Ved svar pr. email, fjern 1.
When replying by email, remove 1.

Fra : o&u

Dato : 07-08-02 09:34

On Wed, 7 Aug 2002 10:24:32 +0200, "Karsten Jensen"
<eutykus1paulus@hotmail.com> wrote:

> [...]
>enhedshåndtering først?. Undskyld de lidt ubehjælpelige spørgsmål. Jeg
>har udskiftet en del hardware, men aldrig et CDrom drev.

Du skal ikke gøre andet end sætte det på. Ikke foretage noget i
kontrolpanel, enhedshåndtering.

Tiderne med dos-drivere i autoexec.bat og config.sys er jo forbi.

Jeg går ud fra at du bruger windows98, win2k eller winxp.

Med win98 kan du ved boot i safe mode (F8) få gamle cd-drev at se i
kontrolpanel og kan rydde op. Men det skulle ikke betyde alverden.

mvh

John

Fra : Mogens

Dato : 07-08-02 09:36

> [...]

>enhedshåndtering først?. Undskyld de lidt ubehjælpelige spørgsmål. Jeg
>har udskiftet en del hardware, men aldrig et CDrom drev.

Hej

Du slukker bare maskinen og hiver det gamle drev ud.
Så tjekker du hvordan jumperen bagpå sidder og sætter
jumperen på det nye drev til det samme. ( SL eller MA )
Så sætter du det nye drev i, forbinder kablerne og søger
for at de vender rigtigt.
Og så burde ikke være nødvendigt at gøre andet.
Maskinen finder selv det nye drev når du tænder.

mvh Mogens

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-08-02 09:42

Tak for de lynhurtige svar. Jo, jeg køre win98. Det lyder jo rimeligt
simpelt

Mvh

Karsten

Fra : ab

Dato : 12-08-02 08:52

> Tak for de lynhurtige svar. Jo, jeg køre win98. Det lyder jo rimeligt
> simpelt

Dog skal der installeres en driver (config.sys/autoexec.bat), hvis du ønsker
at bruge dit CD-drev når du starter op i DOS.

ab