Unlock problem med SiemensC45
Fra : Miss_Moongirl

Dato : 07-08-02 08:13

Jeg har købt en SiemensC45 hos Orange og fået den låst op hos en privat.
Men der er et eller andet galt. Den tager fint imod kortet og jeg kan
sende og modtage sms. Men da jeg forsøgte at ringe op, stod der i
displayet at opkaldet var afsluttet og så sagde tlf på samme måde som
når man har ringet til et ikke eksisterende nr. Hvis jeg så ringer til
tlf fra et andet nr dutter den optaget. Jeg har været inde og kigge i
menuen netspærring og der er godt nok spærret for ugående internationale
opkald og ved roaming, men ikke for indkommende eller alle udgående. Har
prøvet med forskellige 4 cifrede koder, og får nemt adgang til status,
men prøver jeg at deaktivere spærringen, får jeg at vide at det ikke er
muligt for øjeblikket. Det er et telmore kort jeg prøver med. Har også
prøvet med et debitel kort men der vil den overhovedet ikke finde net.
Begge kort virker perfekt i andre tlf. Og Siemens tlf virker godt nok
med det taletidskort jeg købte fra Orange (ville undgå at bruge
abonnements kortet der var med) Kan det være fordi den ikke er ordentlig
låst op? Har skrevet til telmore som svarede noget med at tlf muligvis
var blacklistet men har ikke fået svar på hvad det betyder

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 07-08-02 15:02

"Miss_Moongirl" <Miss_Moongirl.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> displayet at opkaldet var afsluttet og så sagde tlf på samme måde som
> når man har ringet til et ikke eksisterende nr.

Kontroller om IMEI nummeret bag på tlf - tit bag ved batteriet - er det
samme som der står i displayet når du skriver *#06# .

Hvis det ikke er det er det enten fordi tlf er meldt stjålet eller fordi ham
der låste den op kom til at skifte IMEI. Og så er det nye IMEI sikkert
blevet spærret - blacklistet.
I dette tilfælde skal du have manden - eller et serviceværksted - til at
ændre IMEI tilbage til det rigtige.
Hvis de to numre er ens skal du brokke dig til forhandleren.

mvh
Kasper