FluxBox
Fra : Thomas Løcke

Dato : 07-08-02 07:01

http://fluxbox.sourceforge.net/

Er der nogen her der har erfaringer? Det ser ret labert ud.

Mvh
Thomas L.

Fra : Michael Eriksen

Dato : 07-08-02 08:03

Jeg har kørt med fluxbox en måneds tid og er vildt begejstret! Hvis du
kan lide blackbox, vil du elske fluxbox. Kun har jeg lidt problemer med
fluxconf, der flux giver en segmentation fault .

Michael

Fra : Lars Overgaard

Dato : 07-08-02 08:41

"Thomas Løcke" <thomas@responsum.dk> skrev i en meddelelse
> http://fluxbox.sourceforge.net/
>
> Er der nogen her der har erfaringer? Det ser ret labert ud.

Det er det også. Du bliver glad for den.

/Lars

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 07-08-02 11:11

On Wed, 07 Aug 2002 08:01:01 +0200, Thomas Løcke wrote:

> http://fluxbox.sourceforge.net/
>
> Er der nogen her der har erfaringer? Det ser ret labert ud.

Jeg har også prøvet den en månedstid, men droppede den til fordel for
blacxbox igen. Da den havde en del problemer med at håntere fokus
korrekt, og det var der ikke den store forståelse for at få rettet. Det
handlede mere om nye features.

Martin
--
"Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is
not the reason we are doing it"

Fra : Bo Simonsen

Dato : 07-08-02 12:08

In article <3d50b79d$1@news.wineasy.se>, Thomas Løcke wrote:

> Er der nogen her der har erfaringer? Det ser ret labert ud.

Efter hvad jeg har hørt, har den en fordel i at den er skrevet i Qt.
Derved vil dine KDE/Qt programmer køre væsentligt hurtigere.

Men jeg kører Blackbox da jeg ikke har behov for de vilde Qt programmer,
blot en skrabet windowmanager, kørte med fvwm2 før i tiden.

Bo Simonsen

http://fido.geekworld.dk

Fra : enrique

Dato : 07-08-02 14:38

On Wed, 07 Aug 2002 13:07:52 +0200, Bo Simonsen wrote:

> Efter hvad jeg har hørt, har den en fordel i at den er skrevet i Qt.
> Derved vil dine KDE/Qt programmer køre væsentligt hurtigere.

Fluxbox har da ikke noget med QT at gøre. Den er da baseret på same kode
som blackbox. Og ja den er ret laber ;)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 07-08-02 15:25

On Wed, 07 Aug 2002 15:37:50 +0200, enrique <Look@MySignature.txt> wrote:
> Fluxbox har da ikke noget med QT at gøre. Den er da baseret på same kode
> som blackbox. Og ja den er ret laber ;)

Hah! Det tror du. Der er et konfigurationsprogram med til blackbox der
er baseret på QT.

--
Jesper

Fra : enrique

Dato : 07-08-02 15:47

On Wed, 07 Aug 2002 16:24:53 +0200, Jesper Louis Andersen wrote:

> Hah! Det tror du. Der er et konfigurationsprogram med til blackbox der
> er baseret på QT.

Selv ha. et konfigurationsprogram er ikke det samme som blackbox. Altså
bare fordi der et program der benytter qt betyder det da ikke at blackbox
bruger det......

Fra : enrique

Dato : 07-08-02 15:49

On Wed, 07 Aug 2002 16:46:43 +0200, enrique wrote:

> [...]

Her er et konfigurationsprogram med til blackbox der er baseret på GTK.
Mener du så at blackbox har noget med gtk at gøre??

http://whitebox.sourceforge.net/

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 07-08-02 16:24

On Wed, 07 Aug 2002 16:46:43 +0200, enrique <Look@MySignature.txt> wrote:
> Selv ha. et konfigurationsprogram er ikke det samme som blackbox. Altså
> bare fordi der et program der benytter qt betyder det da ikke at blackbox
> bruger det......

Men overvej hvad det gør, når folk skal pakke blackbox. Så kommer det
til at depende på qt-pakken.

Jeg ved skam godt at flux/blackbox benytter C++. Jeg har været nede over
den kode engang.

--
Jesper

Fra : enrique

Dato : 07-08-02 16:41

On Wed, 07 Aug 2002 17:24:05 +0200, Jesper Louis Andersen wrote:

> Men overvej hvad det gør, når folk skal pakke blackbox. Så kommer det
> til at depende på qt-pakken.

Ok, men flux krøver _ikke_ qt (eller også ser jeg forkert?):

$ rpm -q --requires fluxbox
/bin/sh
rpmlib(PayloadFilesHavePrefix) <= 4.0-1
rpmlib(CompressedFileNames) <= 3.0.4-1
ld-linux.so.2
libc.so.6
libdl.so.2
libICE.so.6
libm.so.6
libSM.so.6
libstdc++-libc6.2-2.so.3
libX11.so.6
libXext.so.6
/bin/sh
libc.so.6(GLIBC_2.0)
libc.so.6(GLIBC_2.1)
libc.so.6(GLIBC_2.1.3)

Fra : Marcus Brofeldt

Dato : 07-08-02 21:47

On Wed, 07 Aug 2002 17:41:03 +0200, enrique wrote:

> Ok, men flux krøver _ikke_ qt (eller også ser jeg forkert?):

Helt korrekt. Det QT værktøj gør jo intet andet end at editere i nogle
tekstfiler - det man man vel dårligt sige at det er QT-baseret.

Ja, Fluxbox er meget nice - jeg opdagede det selv for nylig da jeg var ked
af at der aldrig skete noget med blackbox - og jeg har ikke fortrudt! tabs
er ganske enkelt uundværligt!

-- Marcus
teN.nafiY@ezakimaK

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-08-02 17:17

Jesper Louis Andersen wrote:

> Men overvej hvad det gør, når folk skal pakke blackbox. Så kommer det
> til at depende på qt-pakken.

Så pakker man da bare blackbox og konfigurationsværktøjet hver for sig - så
afhænger blackbox-pakken ikke af qt...

Sådan er det i hvert fald i debian:

moffe@grignard# apt-cache search blackbox
bbconf - A Blackbox configuration utility
[...]
blackbox - Window manager for X
[...]
moffe@grignard# apt-cache show bbconf|grep Depend
Depends: libc6 (>= 2.2.4-4), libpng3, libqt3-mt (>= 2:3.0.3-1),
libstdc++2.10-glibc2.2 (>= 1:2.95.4-0.010810), xlibs (>> 4.1.0), zlib1g (>=
1:1.1.4)
moffe@grignard# apt-cache show blackbox|grep Depend
Depends: libc6 (>= 2.2.4-4), libstdc++2.10-glibc2.2 (>= 1:2.95.4-0.010810),
xlibs (>> 4.1.0)

/Rasmus

\ / ASCII ribbon campaign
X against HTML mail
/ \

Fra : Brian Christensen

Dato : 07-08-02 16:38

> [...]

> http://fluxbox.sourceforge.net/
>
> Er der nogen her der har erfaringer? Det ser ret labert ud.

Jeg prøvede den kort. Men skiftede tilbage til blackbox igen. De få
extrafeatures, der er i fluxbox frem for blackbox, kunne jeg saktens
undvære. Themes til de to er faktisk ens, så hvis det er udseende du går
efter, så kan blackbox det samme.

#brian