TV2's IT-nyheds dækning (måske lidt OT)
Fra : Martin Ehmsen

Dato : 07-08-02 01:01

Hej...

Undskyld dette lidt OT indlæg, men dette er sikkeret et forum hvor nogen
har en mening om nedenstående:
Jeg læste netop på TV2's teksttv-side 140 og på deres
IT-nyhedshjemmeside: "Hackerstorm mod USAs webudbydere"
(http://nyhederne.tv2.dk/nyhed.php3?kat=6)
Men jeg kan ikke se nogen omtale om ovenstående på nogle af de IT/linux
nyhedssider jeg tjekker regelmæssigt (slashdot, lwn, wired og the
register).
The Register har dog en interresant artikel: "FBI plays cyber-fear card
again" (http://www.theregister.co.uk/content/55/26553.html)

Jeg sidder så og er lidt små sur over at en kendt nyhedsformidler som TV2
ikke tjekker deres information to gange. For mig ser det nemlig ud som om
de har ædt en historie udsendt af de amerikanske myndigheder og ukritisk
udsendt den.

Det gør i hvert fald min tiltro til TV2's IT-nyheder, mindre.

Martin Ehmsen
--
"Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is
not the reason we are doing it"

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 07-08-02 01:08

Fandt lige lidt mere information hos The Washington Post: "FBI Alerts U.S.
Sites To Widespread Hacker Attacks"
(http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A49844-2002Aug6.html) og
hvis man må(??) citere dem:
"There have been no significant signs of increased network activity coming
from Western Europe so far today, said Chris Rouland, director of research
and development at Internet Security Systems Inc.'s X-Force service. "

Hvordan TV2 så får det lavet om til;
"Siden i morges har amerikanske internetudbydere og hjemmesider været
under stormangreb fra computerhackere."
er mig en gåde.

Martin Ehmsen

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-02 02:22

Den Wed, 07 Aug 2002 02:07:48 +0200 skrev Martin Ehmsen:
> [...]
>
>Hvordan TV2 så får det lavet om til;
>"Siden i morges har amerikanske internetudbydere og hjemmesider været

Og så er der lige det faktum at der er tale om et DOS-angreb, som
normalt er håbløst at filtrere, medmindre man filtrerer hele den netblok
der står som afsender (Vesteuropa, er der nogen der har haft problemer
med at nå sites i United Bluff?) - forudsat at der ikke bruges falsk
afsender, i det tilfælde er man nærmere nødt til at lukke
border-routerne.

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 07-08-02 02:24

Martin Ehmsen wrote:
> [...]
> de har ædt en historie udsendt af de amerikanske myndigheder og ukritisk

TV2's nyhedsformidling er styret meget nidkært af medlemmer af partiet
Venstre (de ledende redaktionsmedlemmer er medlem af Venstre og Press
har dokumenteret, hvordan de gennemtvinger Venstres politiske linie i
det redaktionelle arbejde). Ukritisk videreformidling af propaganda fra
en bestemt stat i Nordamerika er nærmest deres varemærke. Har du lagt
mærke til, hvor stor en del af sendefladen i TV2, der er produceret i
denne nordamerikanske stat?

--
Lars Kongshøj
Registrer dig som linux-bruger:

Fra : Dan

Dato : 07-08-02 04:16

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Venstre
.. Har du lagt
> mærke til, hvor stor en del af sendefladen i TV2, der er produceret i

Uha ,så har venstre folk altså infiltreret ikke bare TV2 ,men også TV2 Zulu,
DR1+2, TV3, TV3+, TVDanmark 1+2 ,
var det ikke salig Erhard Jacobsen som en gang fremførte den syrede påstand
at Dallas i virkligheden var en gang kommunistisk propaganda.

/ Dan

Fra : Dan

Dato : 07-08-02 04:20

> [...]
DR1+2, TV3, TV3+, TVDanmark 1+2 ,
var det ikke salig Erhard Jacobsen som en gang fremførte den syrede påstand
at TV serien Dallas i virkeligheden var en gang kommunistisk propaganda.

/ Dan