Webalizer og vhost?
Fra : Peter Andersen

Dato : 07-08-02 00:01

Jeg har lige installeret en webalizer og er dybt imponeret!!

Men hvordan får man den til at arbejde med flere domæner på samme maskine?

Hvordan fungerer den egentlig? kører webalizer i baggrunden hele tiden eller
laver den dataene når webinterfacen loades eller hvordan foregår det
egentlig?

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-08-02 06:20

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> writes:

> Men hvordan får man den til at arbejde med flere domæner på samme maskine?

Webalizer er et værktøj til at analyserer logfiler. Hvis du sørger for
at lave selvstændige logfiler for hver vhost så virker webalizer
umidelbart.

--
Peter Makholm | If you can't do any damage as root, are you still
peter@makholm.net | really root?

Fra : Peter Andersen

Dato : 07-08-02 08:54

Peter Makholm wrote:
> [...]

Ja, det er heller ikke noget problem. Men dokumentationen giver ikke
umiddelbart noget svar på om man kan definere alle sine virtualhost i en
virtualizer conf fil, eller bruger flere og så starter flere versioner af
webalaizer med parametre der henviser til forskellige conf filer?

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-08-02 09:07

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> writes:

> virtualizer conf fil, eller bruger flere og så starter flere versioner af
> webalaizer med parametre der henviser til forskellige conf filer?

Øhhhh. Min webalizerdokumentation nævner pænt et -c flag.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Peter Andersen

Dato : 07-08-02 10:11

Peter Makholm wrote:
> [...]

Ja det gør min også så det kan vi godt blive enige om.
Min tanke var at finde en der kunne sige om det så var rigtigt at lave en
conf. fil til hvert domæne på serveren og så køre en webalizer -c <conf fil
til domænet>, til hver af de conf filer.
Har jeg ret?

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-08-02 10:19

> [...]

> conf. fil til hvert domæne på serveren og så køre en webalizer -c <conf fil
> til domænet>, til hver af de conf filer.

Hvad skulle der være forkert i det?

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : Peter Andersen

Dato : 07-08-02 12:04

Peter Makholm wrote:
> [...]

Er det nu ik bedre at svare bare lidt pænt på et spørgsmål, i stedet for at
være tvær og nedladende?
Jeg var ude efter noget erfaring med de par måder at gøre det på da jg ikke
er klar over hvordan webalizer programmet arbejder.
Hvis du syntes jeg er idiot så lad dog være med at "svare" på mit spørgsmål,
det kan jeg og andre nok godt undvære.

--
Peter Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-08-02 12:38

> Er det nu ik bedre at svare bare lidt pænt på et spørgsmål, i stedet for at
> være tvær og nedladende?

Prøv at svare på mit spørgsmål i stedet for at være tvær og
nedladende.

Hvad skulle der være forkert ved at bruge den -c option som webalizer
tilbyder? Det er dokumenteret (og virker) så hvis du mener at der er
noget der antyder at man ikke skal bruge det kunne jeg godt tænke mig
at vide hvor du har fået den tanke fra.

Lad venligst være med at læse noget mellem linjerne som jeg ikke har
skrevet.

--
Peter Makholm | According to the hacker ethic, the meaning of life
peter@makholm.net | is not Friday, but it is not Sunday either

Fra : Søren Agergaard Chri~

Dato : 07-08-02 06:50

Prøv dog lige at læse den dokumentation der følger med Webalizer inden
du spørger andre ....

Det fremgår meget tydeligt der, hvordan du bestemmer hvilke logfiler du
læser og hvordan, samt hvordan du bestemmer hvor oupputtet skal placeres.

Mvh. Søren

Fra : Michael Andreasen

Dato : 07-08-02 10:24

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> wrote in message
> Men hvordan får man den til at arbejde med flere domæner på samme maskine?

Jeg har også lidt problemer, jeg har en

/etc/webalizer/webalizer_1.conf
/etc/webalizer/webalizer_2.conf

Jeg har defineret forskellige logfiler og forskellige outputdir's i begge og
aligevel virker det ikke.. den genererer godt nok begge stats, men den
"lægger resultaterne" sammen

Så i domain2 der står der info fra domain1 - og der er ikke "kludder" i mine
logfiler

- Anyone?

mvh
Michael

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 07-08-02 11:03

Michael Andreasen wrote:

> Jeg har defineret forskellige logfiler og forskellige outputdir's i begge og
> aligevel virker det ikke.. den genererer godt nok begge stats, men den
> "lægger resultaterne" sammen

Står der samme HistoryName i begge config filer?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Michael Andreasen

Dato : 07-08-02 11:11

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:3D50F05B.6010800@crc.dk...
> Michael Andreasen wrote:
> Står der samme HistoryName i begge config filer?

Nej.. Men jeg slettede alle .hist filerne samt webalizer.current i
/var/lib/webalizer så virkede det.

Jeg tror ikke det har været .hist filerne der har givet problemer, men
webalizer.current der åbenbart "cacher" indhold for det sidste døgn eller
sådan noget..

Men nu virker det :ø]

Tak for hjælpen

Mvh
Michael

Fra : Leif Neland

Dato : 07-08-02 12:19

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> laver den dataene når webinterfacen loades eller hvordan foregår det

Jeg har een webalizer.conf.
Så har jeg et script, der læser httpd.conf, og for hver vhost kalder
webaliser med den rette logfil, destination directory og servernavn (til
overskriften)
Den kaldes en gang i døgnet fra cron.

Leif