Celeron 1.7 GHz vs. Pentium IV 1.8 GHz
Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 06-08-02 22:45

Hej!

Er på udkig efter en nyere computer. Som det står nu, har jeg valget
mellem en 1,7 GHz Celeron (den billigere), og en 1,8 GHz Pentium 4
(den dyrere).

Spørgsmålet: Hvor stor forskel er der mellem ydelsen af disse to?

--
Livet, pausen i døden. Drømmen, flugten fra livet.

----==== Article posted with Agent 1.92 build _570_ ====-----

Fra : o&u

Dato : 07-08-02 08:40

On Tue, 06 Aug 2002 23:44:39 +0200, Chr. Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

> [...]
>(den dyrere).
>
>Spørgsmålet: Hvor stor forskel er der mellem ydelsen af disse to?

Hej

Efter min mening skal du ikke købe en celeron 1.7G

De tidligere celerons og celeron tualatin var udmærkede (bruger selv
en tualatin), men 1.7G og 1.8G er dårlige. De står for clock-lir uden
reelt indhold.

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/020515/index.html

http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/020515/index.html

Det er 1.8G P4 northwood, man skal gå efter.

mvh

John

Fra : peter jensen

Dato : 07-08-02 08:52

o&u <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ej1luga072qclhdkvjvin5fbsbamcur63@4ax.com...

> [...]
>
> http://www6.tomshardware.com/cpu/02q2/020515/index.html
>
> Det er 1.8G P4 northwood, man skal gå efter.

Det er også min overbevisning efter alt jeg hører og læser.

Fra : o&u

Dato : 07-08-02 09:29

On Wed, 07 Aug 2002 07:52:04 GMT, "peter jensen"
<peterjensen@nospam.com> wrote:

>o&u <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3ej1luga072qclhdkvjvin5fbsbamcur63@4ax.com...

>Det er også min overbevisning efter alt jeg hører og læser.

Ja, og desuden: sæt ikke en P4 sammen med sdram. Det _skal_ være ddr
ram (kan kaldes ddr sdram også).
Det har noget at gøre med P4's indre opbygning. Derimod kan en amd xp
cpu godt køre rimeligt godt med sdram.

mvh

John