For slugen lille mis
Fra : Elbarto

Dato : 06-08-02 23:09

Ja vores lille mis er nu blevet 12 uger og skal snart til dyrlægen
men vi har et lille problem med den

Den direkte sluger sin med .. til skålen er slikket om der er lidt eller
meget gør igen forskel
det tager den max 5 min at tømme skålen . og nogen gange er den så forædt at
den knapt kan gå

Hvad kan vi gøre ved det ?

Maj . Erik og lille snude

Fra : Line Wolff

Dato : 07-08-02 08:02

Hej Erik og Lille Snude

Det er godt I skal til dyrlægen, for så kan dyrlægen checke om missen har
orm. Orm kan nemlig godt give det symptom (stor sult).
Ellers kan du prøve, over en uges tid, at veje missen for at vurdere hvordan
(og om) den tager på i vægt. Send gerne resultatet her i gruppen, så er det
nemmere at vurdere om den er sund og rask.
Under alle omstændigheder - når I er alligevel er på vej til dyrlægen, så
nævn det overfor dyrlægen - hun har sikkert en god ide

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 07-08-02 11:20

Hej Maj, Erik og Lille Snude.

Jeg kan tilslutte mig, hvad Line skriver, men vil desuden gerne høre, hvor
ofte I fodrer killingen? Killinger har små maver (normalt ihvertfald ),
men et stort energibehov. Det kan derfor være en god idé at have killinge
tørkost stående fremme permanent, så den lille kan gå og småspise i løbet af
dagen (De fleste katte foretrækker selv at regulere foderindtaget på denne
måde); Og I kan så supplere med vådkost 1-2 gange om dagen.

Mange hilsner
Katrine

Fra : Elbarto

Dato : 07-08-02 12:10

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dagen (De fleste katte foretrækker selv at regulere foderindtaget på denne
> måde); Og I kan så supplere med vådkost 1-2 gange om dagen.

Sætte vi tør kost frem ryger det lige så hurtig . dog har vi noget tør
hundefoder .. det kan den godt have til at stå lidt
Ellers er skålen slikket på 5 min

Den har fået mad 3 gange dagligt med den vold åd og blev fed af det nu
får den morgen og aften + lidt haps til middag
Den vejer næsten et kilo nu
Og den ligger og sover det meste af tiden

Fra : Katrine Nederby

Dato : 07-08-02 12:37

"Elbarto" skrev:

> [...]
> får den morgen og aften + lidt haps til middag
> Den vejer næsten et kilo nu
> Og den ligger og sover det meste af tiden

1 kg. er bestemt ikke for meget for en 12 uger gammel killing

Og så kan jeg ikke lade være med at reagere på hundemaden. -Katte tager ikke
skade af at smage på hundemad, men der er stor forskel på næringsindholdet i
hunde og kattemad; Og af gode grunde. -Katten har bl.a et langt større
proteinbehov end hunden, da den ikke selv kan danne alle livsvigtige
amionosyrer (heriblandt taurin). En kat, der fodres udelukkende med hundemad
vil uden tvivl blive fejlernæret og udvikle mangelsygdomme. Af samme grund
kan katte heller ikke leve af rester fra ejerens aftensmad. Katte skal have
kattemad

Killinger (og katte i det hele taget) sover meget, men hvis den gør det hele
tiden, ligger der måske sygdom til grund, så en dyrlægeundersøgelse er nok
påkrævet

Mange hilsner,
Katrine

Fra : Line Wolff

Dato : 07-08-02 12:37

> Den vejer næsten et kilo nu

Uha, det var ikke meget! Giv den alt det tørfoder den kan spise og hav det
altid stående fremme. Jeg tvivler på at den spiser hele posen på een gang
Når den altid har adgang til tørfoder så nøjes med at give den
dåsemad/vådfoder een eller to gange om dagen - mindre portioner.

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Linda

Dato : 07-08-02 14:04

Hej
Jeg må nok sige at den er tynd, har lige været henne og veje min killing,
for at se hvad den vejede, han vejer 1,7 kg, og dyrlægen siger at han er ca3
måneder gammel eller lidt mere, og han er ikke overvægtig.

Han får p/d killingefoder blandet med c/d voksen foder, da den er lidt
stædig den vil spise af den samme skål som de voksne, og den har tørfoder
hele dagen og kan osse sove meget, det gør han lige nu, for han blev stukket
af den grimme dyrlæge i går.

jeg kom til at tænke på om det er fordi den mangler energi og foder, for få
de en rund mave, kan det værer forkert foder, og der er ikke nok næring i
det de får, og så skal den spise mere for at få den samme næring.

mvh.
Linda

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 07-08-02 17:50

On Wed, 7 Aug 2002 15:04:07 +0200, "Linda" <l.jeppesen@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>for at se hvad den vejede, han vejer 1,7 kg, og dyrlægen siger at han er ca3
>måneder gammel eller lidt mere, og han er ikke overvægtig.

   Uhm, jeg er altså _meget_ sikker på at vores katte - især den
mindste - ikke vejede mere end 1 kg da vi fik dem hjem......

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : marianne hellemose

Dato : 07-08-02 18:04

Sådan lige umiddelbart synes jeg at kunne huske at
Tortie-ungerne lå mellem 1250-1350 gr da de som 12
uger flyttede hjemmefra

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Line Wolff

Dato : 07-08-02 18:05

Det er også en meget normal vægt. Men på den oprindelige skribent, lød det
som om at killingen var lettere overvægtig - eller ihvertfald ikke skulle
have alt det mad den kunne æde. Og det kan jeg altså ikke være enig i

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Linda

Dato : 07-08-02 19:12

Jeg vil lige sige, der er ingen der ved hvor gammel min killing er, den kan
godt være ældre, da den er fundet på en vej og var indleveret til aflivning,
men den har ikke skiftet tænder endnu, så det er der den ligger.
Mvh
Linda
PS: Den er ikke overvægtig, det passer til den *S*