Lydkort: Terratec DMX 6Fire 24/96 på WinXP
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 06-08-02 22:04

Nu har jeg knoklet i dagevis med at få mit nyerhvervede lydkort installeret,
men er altså ved at opgive!

Det drejer sig om Terratec's DMX 6Fire 24/96 PCI med frontpanel. Mit OS er
WinXP Home Edition DK. Jeg har forsøgt med den medfølgende driver samt den
seneste på Terratecs hjemmeside. WinXP meddeler ved begge at driveren ikke
er signeret til XP. Driveren kan dog godt installeres og XP melder alt ok,
men jeg kan altså ikke få lyd ud af computeren. Jeg får følgende
fejlmeddelelse "Der er intet lydkort. Fejl-id = 0x80040256, løsnings-id =
0x00000000".

Terratecs Control Panel kan sagtens installeres, men virker heller ikke.
Volumen-skyderne står skævt for hver kanal; venstre oppe, højre nede.
Sikkert et tegn på at noget er galt. Jeg kan ikke finde hjælp på Terratecs
hjemmeside.

Forslag og erfaringer modtages meget gerne.

Konfiguration:

ASUS P4B533-E (LAN on, audio/raid off) (flashet med seneste BIOS v1007)
Intel P4 2,26MHz
1GB ram
Western Digital 120GB/8MB cache (Prim. Master)
Western Digital 120GB/8MB cache (Prim. Slave)
Pioneer DVR A04 (Second. Master)
Pioneer DVD 106 (Second. Slave)
Terratec DMX 6Fire 24/96 PCI lydkort (Driver WDM_5.0.2000.125a)
Hercules 3d Prophet Radeon 8500DV AGP grafikkort (ATI)
Windows XP Home Edition DK

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : LarsS

Dato : 07-08-02 00:43

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message

> Det drejer sig om Terratec's DMX 6Fire 24/96 PCI med frontpanel. [cut]
> Jeg får følgende fejlmeddelelse "Der er intet lydkort. Fejl-id = 0x80040256,
> løsnings-id = > 0x00000000". [cut]
> Konfiguration:
> Terratec DMX 6Fire 24/96 PCI lydkort (Driver WDM_5.0.2000.125a)
> Windows XP Home Edition DK

Jeg bruger et Terratec 24/96 med samme WDM-driver i win98,
men jeg ved ikke om der er specielle forhold for windowsXP.
Du skriver ikke om lydkilde... kan det muligvis være afspille-
program der ikke er indstillet til at bruge lydkort? Lydkortet
bruger ikke windows-lydsystem, (mixer etc), og lydprogrammer
skal aflevere output direkte til Terratec-kort, (eller Terratec-kort
skal være "preferred") f.eks. kan det vælges i winamp: Options->
Preferences->Plug-ins->Output: Out_Wave.dll->Configure. (Og
winamps Volume Control skal være "Alt. Setting" for at virke).

/LarsS