TDC Bredbånd - lille netværk - hvordan
Fra : Benny

Dato : 06-08-02 19:00

Hej!

Jeg har TDC Bredbånd og et lille hjemmenetværk med to computere - ed hhv.
Windows 2000
og XP.

Jeg får dynamisk tildelt IP-adressen til hver PC - og de er ikke
nødvendigvis på samme net.

Men jeg har brug for, at computerne skal kunne "se" hinanden via "Andre
computere" eller "Netværkssteder".

Hvordan gør jeg så det, så det ikke kommer i konflikt med mit bredbånd....?

Hvis jeg statisk giver dem private adresser - f.eks 10.0.0.2 og 10.0.0.3 -
så kommer det jo i konflikt med, at jeg ellers burde modtage dem dynamisk
fra TDC,

Er det noget med at man skal ind og stille en secondary adresse... nej vel?

Håber nogen gider hjælpe!

Hilsen
Benny

Fra : René Iversen

Dato : 06-08-02 19:36

"Benny" <bs_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> computere" eller "Netværkssteder".
>
> Hvordan gør jeg så det, så det ikke kommer i konflikt med mit

Hvis ikke du skal bruge ip-adresser internt er langt det nemmeste at
installere protokollen netbeui på begge pc'erne. Hvis du derimod vil/skal
bruge interne ip-adresser også, så er det straks lidt mere kompliceret, når
der både skal benyttes dynamisk og statisk ip. Hvis dette er tilfældet må du
sige til.

> [...]
> fra TDC,
>
> Er det noget med at man skal ind og stille en secondary adresse... nej

Du kan godt tildele flere statiske/faste ip'er uden problemer, men når du
skal kombinere dhcp og statisk, som i dit tilfælde, er det lidt mere bøvlet.

Fra : Benny

Dato : 06-08-02 21:44

Hej!

Tak for dit svar:

Jeg vil helst nøjes med at bruge TCP/IP og IP-adresser.
Selv om det er kompliceret må du meget gerne forklare, hvorfan jeg gør det
uden brug af Netbeui!

Og sig mig så lige:
Er det NetBeui eller WINS som er et krav, hvis maskinerne skal kunne se
hinanden ved at browse i "Andre computere" ?
Jeg er lidt i tvivl om det er WINS eller Netbeui eller Netbios, som gør
dette???

Hilsen
Benny

Fra : René Iversen

Dato : 07-08-02 10:58

> [...]
>
> Jeg vil helst nøjes med at bruge TCP/IP og IP-adresser.
> Selv om det er kompliceret må du meget gerne forklare, hvorfan jeg gør det

du skal gøre følgende:
sæt dit netkort til at få automatisk tildelt ip....genstart...
find stien
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interf
aces\ i registreringsdatabasen.
en af undermapperne ( ligner {699AC4A5-2F51-467A-A542-EDF07445806B}
) repræsenterer dit netkort. Du kan kende det på at der fx ud for
dhcpipadress står det samme som på www.myip.dk
under IPAdress står der 0.0.0.0. Åbn nøglen og skriv på ny linie fx
192.168.1.1...sørg får der kommer en ny linie efter ip'en
Det samme gør du ved subnet mask.

Genstart pc'en, og det skulle virke. Tjek konfiguration vha. ipconfig /all

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 08-08-02 19:53

Betyder det så at et netkort får flere IP-adresser ?

Altså BÅDE en fast IP-adresse
OG en IP-adresse fra udbyderen ????

--
Hilsen
Carsten

cajuth(remove_xx_this)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : René Iversen

Dato : 09-08-02 05:46

"_ carsten thomsen" <cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:aiufb0$177rmo$1@ID-139211.news.dfncis.de...
> Betyder det så at et netkort får flere IP-adresser ?
>
> Altså BÅDE en fast IP-adresse
> OG en IP-adresse fra udbyderen ????

ja, hvis det gøres rigtigt...kan godt være lidt triggy

Fra : Hr. Laursen

Dato : 13-08-02 11:45

Du får ikke en fast IP fra TDC men kun en IP fra din DHCP. Med mindre du
ikke har betalt for en ekstra IP.

Mvh.

DJM Secret

Fra : complex@pc.dk

Dato : 06-08-02 19:55

NetBeui er din ven, løser disse problemer på 0.1
Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 07-08-02 04:52

<complex@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
> kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Er det inkompetence at svare i nyhedsgrupper uden at sætte sig ind i normale
retningslinier ??

Kenneth Rasmussen

FUT: dk.admin.netikette