Guide til opsætning ?
Fra : SpookiePower

Dato : 06-08-02 16:31

Jeg har fået skaffet mig en Switch til mine 2 computere.
Jeg vil gerne have sat dem i netværk og har uden problemer
fået dem begge til at køre over internettet. Findes der en
step-by-step guide på nettet om hvordan dette gøres ? Jeg
har selv søgt efter en men uden held.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-08-02 21:14

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået dem begge til at køre over internettet. Findes der en
> step-by-step guide på nettet om hvordan dette gøres ? Jeg

Du trækker bare 4 kabler hen til den bygning hvor der står Internet på døren
og så er den der!

Seriøst, fortæl os nu lidt om hvilken forbindelse du har osv...

Alternativt kan du jo kigge på www.net-faq.dk og se om der er noget der...

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : SpookiePower

Dato : 06-08-02 22:20

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message

> Seriøst, fortæl os nu lidt om hvilken forbindelse du har osv...
>
> Alternativt kan du jo kigge på www.net-faq.dk og se om der er noget der...

Der har jeg været forbi men uden held.

> Stig Meyer Jensen
> stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Jeg køre med følgende.

Stationær computer - Windows XP Proffesionel
Bærbar computer - Windows Home edition
Adsl 256/128
Cisco Router 677
Switch

Jeg har sat Routeren til min switch og derfra 2 ledninger ud til hver
sin computer. De kan sagtens deles om internettet, bare ved at plugge
RJ-45 stikkene i switchen. Jeg har ikke meget forstand på netværk men
jeg prøvede den guide der ligger i XP "Setup a home or small office
network". På min bærbar kan jeg godt oprette en workgroup, men det ser
ikke lige ud til at jeg kan det på min stationær. Når jeg opretter en
workgroup
der, bliver jeg nægtet adgang bagefter når jeg trykker på "View Workgroup
computers".

Fra : Chevy Power

Dato : 07-08-02 15:36

> [...]
> workgroup
> der, bliver jeg nægtet adgang bagefter når jeg trykker på "View Workgroup

har du kaldt workgroup det samme på begge maskiner ?
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454