Blæser til PSU (hastighed)
Fra : Michael Westi

Dato : 06-08-02 15:35

Har købt et fulltower, og PSU´en (300W) larmer som en i
helve....(standardcrap) Vil derfor udskifte blæseren.

Spørsmålet er: Skal en blæser til PSU´en have en minimumshastighed?

Mvh Michael

ps. ved godt at garantien ryger, men hva´ pokker.

--
"Keep your sticker on the ice"

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-08-02 16:33

> Har købt et fulltower, og PSU´en (300W) larmer som en i
> helve....(standardcrap) Vil derfor udskifte blæseren.

Alternativt - så byg en "udstødning" oven på psu blæseren.

Jeg har lige klistret en udenpå bagsiden af kabinettet og det sænkede
støjniveauet betragteligt.

Udstødningen er lavet af noget skummateriale købt i Bildillen.

Jeg lavede et ca. 3 cm rør hvorpå jeg satte en klap der dækker ca. 75%.

Temperaturen i kabinettet steg max 1 grad hvilket er fuldt ud acceptabelt.

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 16:51

Henrik Steen Larsen wrote:

> [...]
> 75%.
>
> Temperaturen i kabinettet steg max 1 grad hvilket er fuldt ud

Har du et billede af Storm P.-løsningen?

/rasmus

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-08-02 17:21

> Har du et billede af Storm P.-løsningen?
>
> /rasmus

Er der nu på dk.binaer

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-02 20:09

Henrik Steen Larsen wrote:

> Er der nu på dk.binaer

nice...

/rasmus

Fra : Tinky Winky

Dato : 06-08-02 18:06

> Har købt et fulltower, og PSU´en (300W) larmer som en i
> helve....(standardcrap) Vil derfor udskifte blæseren.
>
> Spørsmålet er: Skal en blæser til PSU´en have en minimumshastighed?

Mener du om der er et minimum for hvor meget luft blæseren skal blæse PSUen
igennem med? Ja, det er der vel, men jeg ved ikke hvor meget det er. Dog har
jeg læst at nogle har brugt en papst 12db uden at deres computere brændte
sammen.

Hvis du mener om blæseren skal have en minimums spænding for at starte, så
ja. Mange 12V blæsere vil ikke starte ved 5V.

Fra : Henrik

Dato : 06-08-02 21:47

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
wrote in message news:aiovmc$9m2$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Hvis du mener om blæseren skal have en minimums spænding for at starte, så
> ja. Mange 12V blæsere vil ikke starte ved 5V.

Men 7V kan være nok, det er det hos mig

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-08-02 14:28

> [...]
> Hvis du mener om blæseren skal have en minimums spænding for at starte, så
> ja. Mange 12V blæsere vil ikke starte ved 5V.

Hvis man sætter en lille elpære i serie med blæseren, kan man være heldig at
den starter op og så dæmper sig til et mere behageligt omdrejningstal (en
kold pære er en kortslutning, en varm pære har en rimelig modstand).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jespo

Dato : 11-08-02 07:06

Jeg har kørt med en papst 12 db/1500 o/m i mit AOpen psu
lige siden jeg fik den uden problemer.

Det kommer vel nok an på hvor meget varme det HW som
sidder i din pc udvikler - AMD er jo kendt for at lave meget
varme men min P4 1600@2000 / Geforce 2 GTS, 2 harddiske
og brænder/DVD drev varmer ikke mere end den kan klare det.

Jesper

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 26-08-02 15:12

> [...]
har
> jeg læst at nogle har brugt en papst 12db uden at deres computere brændte

Vi har solgt ca.2000 strømforsyninger med en PAPST 1500 (12dB) igennem
tiden. Det har vi gjort i tre år nu - og der er endnu ikke noget der er
brændt af/sammen.

Det er klart, at der er nogen systemer hvor den ikke er nok til at holde
temperaturen nede, men det har aldrig resulteret direkte i ting, der er gået
i stykker pga.varmen.

--

Mvh.Jesper Ryskin
-----------------------------

Fra : Andersen

Dato : 06-08-02 19:11

Jeg har selv skiftet min PSU-blæser med en Pabst 12dB.
Det ser ud til at køre fint. Pjutteren har til tider kørt i
flere dage, uden at den på noget tidspunkt har klaget.

Hvis man er rigtig smart og ens MB har stik til PSU
blæseren, så tilslutter man den der (ledn. gennem PSU-
kab.) og kan således monitorere herligheden.

Fra : Thomas hansen

Dato : 06-08-02 16:00

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> wrote in message
> Har købt et fulltower, og PSU´en (300W) larmer som en i
> helve....(standardcrap) Vil derfor udskifte blæseren.
A-open?

> Spørsmålet er: Skal en blæser til PSU´en have en minimumshastighed?
Den skal køre hurtigt nok til at holde delene inden i under deres maximale
temperatur. Men det kan den sikkert også ved en langt lavere hastighed.
Inden du skifter blæseren ud så prøv lige at sætte den til 7v det kan i de
fleste tilfælde være lige så godt som at købe en dyr lownoise blæser. Men du
skal også være klar over at kabinet temperaturen sikker også stige når du
sætte hastigheden ned på psu blæseren. Derfor kan det blive nødvendig med
ekstra airflow i kabinetet.

/Thomas