Ny computer
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 06-08-02 14:10

Jeg skal lave en computer til min fætter og den må ikke være alt for dyr.
Det er ved at være lang tid siden jeg sidst købte en pc, så det kan godt
være at det ikke er det helt optimale.

Jeg har tænkt på den her konfiguration, hvad er jeres mening?
Den skal primært bruges til spil, men også film og skolearbejde.

Codegen ATX Miditower ATX-6013-L
Asus A7V266-C
AMD Athlon XP 1600+
PQI 256 DDR RAM PC2100 (PC266)
Seagate IDE 60GB DMA/100 7200RPM
Daytona GF4 TI4200 128MB TV-out
Creative SB Live 5.1 Play Bulk
Mitsumi PS/2
Safeway Optical Mouse PS/2
Unex 10/100mbit
Floppy drev

Til CD'er bruger jeg brænderen fra den gamle pc.

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 06-08-02 14:27

> Jeg har tænkt på den her konfiguration, hvad er jeres mening?
> Den skal primært bruges til spil, men også film og skolearbejde.

> [...]

Jeg vil foreslå en XP 1800+ til et par hundrede kr. mere (700-800 kr.). Med
Ti4200 giver CPUen højere ydelse (cpu er flaskehals) i spil.

> PQI 256 DDR RAM PC2100 (PC266)
> Seagate IDE 60GB DMA/100 7200RPM

Barracuda IV, ikke? den er fin.

> Daytona GF4 TI4200 128MB TV-out
> Creative SB Live 5.1 Play Bulk
> Mitsumi PS/2
> Safeway Optical Mouse PS/2
> Unex 10/100mbit
> Floppy drev

Det ser fint ud. Hvilken CPU køler? Selv kører jeg med en Titan D5T med en
papst 19db blæser på. Det er billigere end silent viking og den er stille.

Fra : Thomas hansen

Dato : 06-08-02 15:56

> Codegen ATX Miditower ATX-6013-L
Psuen i det kabinet er simpelhen for dårlig. Køb hellere et Aopen hq45
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577911
det er lidt dyrer, men så slipper han for at skulle skifte psuen ud efte
kort tid fordi den ikke kan levere ren strøm.
> Asus A7V266-C
Et fint board. godt valg. Ellers kan du vælge et Soltek, det vil værer
smartest hvis du holder dig til live lydkortet. Jeg har flere gange været
ude for konflikter imellem ASUS boards og live kort. Derfor sætter jeg aldig
de to sammen igen.
f.eks. et
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837933
> AMD Athlon XP 1600+
Køb hellere en 1800+ in a box så får du også en billig køler med.
> PQI 256 DDR RAM PC2100 (PC266)
> Seagate IDE 60GB DMA/100 7200RPM
> Daytona GF4 TI4200 128MB TV-out
> Creative SB Live 5.1 Play Bulk
Hvilke højttater har han? Hvad er hans behov? Hvis han vil sparer lidt penge
vil jeg foreslå en SB128. Så undgår du også at ASUS boardet konflikter med
live kortet. SB 128 er et udemærket stereo lydkort hvis han alligevel ikke
har surround højttaler.

/Thomas