Kjær herred, tingsted
Fra : Kai Mandrup

Dato : 06-08-02 12:31

Tingstedet for Kjær og Fleskum herreder har indtil 1705 lagt i Biersted -ved
nogen: Præcist hvor?

m.v.h. Kai Mandrup

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 06-08-02 18:08

Kai Mandrup skrev:

> Tingstedet for Kjær og Fleskum herreder har indtil 1705 lagt i
Biersted -ved
> nogen: Præcist hvor?

Du mener vist tingstedet for Kjær og Hvetbo herreder.

Fra 1688-1704 lå Kjær-Hvetbo herredsting på Biersted Hede (jeg ved desværre
ikke nøjagtig hvor). Kjær Herreds oprindelige tingsted lå ved Vodskov hvor
de gamle Hjørring- og Sæbyveje forgrenede sig nord for Langbrokro.

TT

Fra : K. Thidemann

Dato : 06-08-02 19:33

On Tue, 6 Aug 2002 13:30:57 +0200, "Kai Mandrup" <mandrup@adr.dk>
wrote:

>Tingstedet for Kjær og Fleskum herreder har indtil 1705 lagt i Biersted -ved
>nogen: Præcist hvor?
>
>m.v.h. Kai Mandrup

Prøv at søge på Norsjyllands Kulturhistoriske Søgebase

http://noks.dk

Mvh
Ketty Thidemann