sejlads er det mig??
Fra : henrik hansen

Dato : 06-08-02 10:08

Hejsa!

Jeg håber at der er nogle i gruppen som kan hjælpe mig.
Jeg er en ung fyr 23 år som synes at det kunne være spændende at prøve
en ferie i form af sejlads.

Er der mulighed for at prøve en "sejlerferie" - samt opleve hvilke
ting det medfører at anskafe sig en båd.

Jeg er også meget interesseret i at høre lidt om livet "ombord" - og
nogle erfaringer fra ferier til søs. I må også meget gerne skrive
hvordan I oprindelig startede som sejlere.

Hvilken båd skal man starte med når absolut ingen erfaring har?

MVH
Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-08-02 12:04

Hej Henrik

At sejle er for mange nok en livsstil, hvor ikke mindst økonomien spiller en
rolle.

Og så kommer det individuelle valg, er man til motor, sejl eller måske til
begge dele.

Uanset valg skal man være rede til at bruge mange timer med sin båd, i form
af vedligeholdelse rengøring.
renovering, klargøring o.s.v. men når det er på plads ofr man også gevinsten
af nogle dejlige sejlture sommeren
over.

Hvor er du fra i landet? måske det er nemmere at hjælpe dig lokalt i
bådklubben eller de lokale sejlere.

Fra : rimsoh

Dato : 06-08-02 21:27

hej
hvad med at prøve at få et par ture i en sejlklub. der kan man også lære at
sejle? lære noget om vind, strøm og om alm. håndtering af en båd. her tænker
jeg på en sejl klub der evt. sejler en lille "kap" sejlas hver torsdag......
og hvis det "bidder" efter en sæson, er du bedre rustet til evt. indvisterer
i en båd.
og hvis det ikke "bidder" kan du højst have møde nye mennesker og sparet
270.000,- kr
god vind
hosmir