Et andet begynderspørgsmål, om popups
Fra : Anette Nielsen

Dato : 06-08-02 09:02

Hej,

Jeg har brugt følgende kode til at åbne et popup-vindue - men den
åbner to vinduer, hvorfor gør den det? Den skulle helst kun åbne ét.

onclick="window.open(this.href, 'popup', 'scrollbars=1' )">Printvenlig

version</a>

Og nu vi er igang: er der ikke en måde at undgå at bruge
target-attribut på, det er ikke valid (strict) HTML?
Men hvis jeg bare fjerner den, åbner linket både i _self og i et
popup.

Mvh
Anette

Fra : Anette Nielsen

Dato : 06-08-02 09:24

On Tue, 06 Aug 2002 08:02:26 GMT, annielsen@jubiipost.dk (Anette
Nielsen) wrote:

Øhm, hej igen...
Det første problem har pludselig løst sig, så bare ignorer det...

Men jeg vil stadig gerne vide dette:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-02 11:06

Tue, 06 Aug 2002 08:02:26 GMT, skrev annielsen@jubiipost.dk
(Anette Nielsen):

>Og nu vi er igang: er der ikke en måde at undgå at bruge
>target-attribut på, det er ikke valid (strict) HTML?

Jo, men så er du nødt til at bruge et lidt længere script.

I <head>:
<script type="text/javascript">
<!-- start
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops =
'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',resizable'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}
// slut-->
</script>

og i <body>:
onclick="NewWindow(this.href,'link','400','400','no');return
false;">Link</a>

Fra : Anette Nielsen

Dato : 06-08-02 11:18

On Tue, 06 Aug 2002 12:06:23 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Tue, 06 Aug 2002 08:02:26 GMT, skrev annielsen@jubiipost.dk
>(Anette Nielsen):

>Jo, men så er du nødt til at bruge et lidt længere script.

Tak for scriptet, jeg får sat det ind når jeg engang orker