Meget lille Linux på flash card
Fra : Thomas Due

Dato : 06-08-02 07:08

Hej,

Jeg har fået til opgave af min chef at lave en linux installation på en
industri pc. Denne pc har 128 mb ram og 32 mb compactflash card.

Det jeg forestiller mig er at ved boot deles ram'en op i to blokke på
64 mb hvoraf den ene bliver brugt som ram disk. På flash kortet
ligger så en installation som pakkes ud på denne ram disk og resten
af boot proceduren foregår her.

Er der nogle som ved hvordan det kan gøres. Jeg ved det kan gøres,
bare ikke hvordan. Jeg har set en industri pc som havde freedos og
en linux installeret. Den bootede på freedos som så oprettede ramdisken
og pakkede linux ud på denne, derefter bootede den så videre på
linux.

Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte. Jeg har brug for at der er
netværk og x-windows i en eller anden forstand på linux installationen.

På forhånd tak
--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Steen Suder

Dato : 06-08-02 08:46

Thomas Due wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte. Jeg har brug for at der er
> netværk og x-windows i en eller anden forstand på linux installationen.

Har du prøvet <http://www.google.com/> eller evt.
<http://www.google.com/linux/>?
Hvad gav dét?

Kig på <http://freshmeat.net/>; dér findes links til en del små
distributioner.

Se Netstation på <http://netstation.sourceforge.net/>.

Centrale værktøjer og koncepter ift. dét du skriver er:
init, pivot_root, mkfs, dd, ramfs eller evt. alm. ramdisk.

Der er sikkert flere, men det tidligt om morgenen

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Thomas Løcke

Dato : 06-08-02 09:59

Er det måske sådan noget i den stil her du tænker på:

http://www.keeper.org.uk/

Tøf eventuelt ind på www.linux.org og tjek den enorme mængde dists ud.
http://www.linux.org/dist/index.html

Muligt jeg har misforstået dig totalt, men www.linux.org er stadig et godt
sted at starte, når man leder efter en passende Linux.

Mvh
Thomas